شهید عباس امیری

میامی نیوز_شهید عباس امیری یکی از شهیدان استان سمنان در دفاع مقدس، در وصیت نامه خود با تاکید بر علم آموزی به عنوان رمز توسعه جهان اسلام، گفته است: معلمان در تربیت دانش آموزانی معتقد و علاقمند به اسلام بیش از پیش تلاش کنند.

کد خبر : 6460
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 6:12

به گزارش میامی نیوز،شهید عباس امیری فرزند حسین در پانزدهم فروردین ۱۳۴۲ در روستای ارمیان میامی در خانواده ای دیندار و مومن متولد شد. شهید امیری، از دوران دانش آموزی به صبوری، متانت و محبت شهره بود و به نماز اول وقت و اقامه نماز به جماعت اهمیت می داد.
وی با تیزهوشی خود دوره ابتدایی را با موفقیت در مدرسه وحید گذراند و بعد از پایان دوره ابتدایی به تاکید و اصرار معلمان برای ادامه تحصیل راهی شهر شد.

شهید امیری، دوره دبیرستان را در رشته علوم تجربی در مدرسه شریعتی در سال ۱۳۶۰ با کسب نمره های درخشان به پایان رساند و سپس در قسمت آمارگیری جهاد سازندگی مشغول به فعالیت شد.وی در سال ۱۳۶۰ در آزمون تربیت معلم در رشته دینی و عربی شرکت کرد و توانست در دانشگاه تربیت معلم شهید هاشمی نژاد تهران قبول شود.

این شهید بزرگوار، بعد از گذراندن دوره آموزشی یک ساله، برای تدریس به بیارجمند رفت و در مدرسه سید الشهدا(ع) مشغول به خدمت شد.

شهید امیری با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از این مرز و بوم شوق کار، تدریس و درس خواندن را رها کرد و در سال ۱۳۶۱به عنوان نیروی بسیجی از طرف سپاه شاهرود و لشکر۱۷ گردان کربلا گروهان ابوالفضل (ع)، سه بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.این شهید والامقام، چهار ماه در کردستان و هفت ماه در جبهه جنوب کشور به مبارزه با دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی پس از ۱۱ ماه و سه روز حضور در جبهه های جنگ سرانجام در شانزدهم آبان ۱۳۶۲ در عملیات والفجر چهار، در منطقه پنجوین عراق، در اثر اصابت ترکش، به قافله شهیدان پیوست.

شهید امیری در بخشی از وصیت نامه خود با تاکید بر پیروی از رهبری و دفاع از مظلوم در برابر ستم، گفته است: ساکت بودن در زمانی که جنایتکاران دستشان به خون محرومان و مستضعفان آلوده است، معنایی جز تایید ظالمان ندارد.
پیکر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین کریمی شنبه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۳۳

عباس امیری معلم دینی عربی بنده در بیارجمندی بود
این بزرگوار رو خوب بیاد دارم سر کلاس فرمود بچه ها من باید برگردم جبهه ،ورفت وشهید شد ما دانش آموزش بودیم خونه شون رفتیم