مطیع رهبری بودن،مهم ترین شاخصه جانبازان است

به گزارش میامی نیوز،دوران دفاع مقدس تابلوی زیبایی از عشق و ارادت رزمندگان به اسلام و حضرت امام خمینی (ره) بود. غیرت، شجاعت، شهامت و از جان گذشتگی و دینداری مردان و زنان ایرانی در این دوران همه قدرت های بزرگ را به زانو در آورد. وقتی خاطرات آن سالهای سبز را در ذهن مرور

کد خبر : 4689
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 خرداد 1392 - 20:55

به گزارش میامی نیوز،دوران دفاع مقدس تابلوی زیبایی از عشق و ارادت رزمندگان به اسلام و حضرت امام خمینی (ره) بود. غیرت، شجاعت، شهامت و از جان گذشتگی و دینداری مردان و زنان ایرانی در این دوران همه قدرت های بزرگ را به زانو در آورد.

وقتی خاطرات آن سالهای سبز را در ذهن مرور می کنیم، تصویری از سلحشوری پیران و جوانان ایرانی را می بینیم که تا پای جان ایستادند و از مرز و بوم خود دفاع کردند، تصویری که شباهت زیادی به کربلای حسینی دارد با عباس ها، علی اکبرها، قاسم ها، حرها و حبیب بن مظاهرها و و تصویر زیباتر وقتی است که یکی از این یادگاران را ملاقات کنی و خاطرات آن دوران را از زبان او بشنوی.

به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع)  و روز جانباز به سراغ  جواد اسلامیان از جانبازان میامی رفتیم.

وی متولد ۱۳۴۵ در شهر میامی است و می گوید: در شهریور سال۶۴ در سن ۱۹سالگی در اولین گروه سربازان وظیفه سپاه در لشگر ۲۵ کربلا استان مازندران به جبهه اعزام شدم.

اسلامیان در رابطه با نحوه اعزام خود به جبهه اظهار داشت: چون ما یک لشگر عملیاتی بودیم تقریبا در هر عملیاتی آماده باش بودیم و به عملیات هایی که نیاز به حضور داشتند اعزام می شدیم و بعد از هر عملیاتی هم تعداد زیادی مجروح و شهید می شدند.

جانباز میامی ای اضافه کرد: من در ۱۸مرداد سال ۶۴ اعزام شدم و ۴۸ ساعت بعد در خط مقدم جبهه بودم و یک ماه نیز در دشت عباس آموزشهای نظامی را دیده و بعد به یگان دریایی اعزام و در آنجا به عنوان قایقران انتخاب شدم.

وی با بیان اینکه مدتی در جبهه قایقران بودم و افتخاری نصیبم شد که توانستم قایقران فرمانده وقت لشگر ۲۵کربلا آقای مرتضی قربانی باشم گفت: تعدادی از جوانان میامی آن زمان از جمله عبدالله اصغری، جعفر آقایی (صفر)، قاسم عسگری، هادی زمانیان، نوروز اصغری، علی صائمی، حسن مقدسی و حسن صائمی در جبهه با من بودند که فقط احمد اصغری در یکی از عملیاتها به شهادت رسید.

 اسلامیان با بیان اینکه به علت شرکت در عملیات های مختلف جراحت های زیادی به من وارد شد افزود: در سال ۶۵ زمانی که فاو توسط ایران فتح شده بود یک بمباران شیمیایی در آنجا توسط هواپیماهای عراقی رخ داد و در همان جا نیز شیمیایی شدم.

جانباز هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: در عملیات کربلای۴ در جزیره مجنون خط نگهدار بودم و در آنجا نیز بدلیل انفجاری که رخ داد پرده گوشم پاره شد و به دنبال آن به بیمارستان سینا اهواز منتقل و مدت ۲۵روز در آنجا بستری بودم.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در عملیات کربلای ۴ هنگام حرکت باقایق در جزیره مینو به دلیل اصابت موج خمپاره دشمن آسیب دیدم.

اسلامیان گفت: در عملیات کربلای ۱۰نیز به عنوان خط نگهدار مشغول به خدمت بودم و هنگامی که برای تامین مهمات و مواد غذایی در حال رفتن به سنگر بودیم ناگهان خمپاره ای از طرف دشمن زدند و در آنجا نیز جراحتی به من وارد شد.

جانباز هشت سال دفاع مقدس بابیان اینکه در حال حاضر درصد جانبازی وی ۱۵ درصد است تصریح کرد: من جانبازی خودم را در برابر رشادت ها و دلاوری های سایر رزمندان هیچ می دانم و چون شاهد صحنه های جنگ و ازخود گذشتگی ها، شجاعت ها و دلاوری های آنها بودم و خود را مدیون آنها میدانم.

وی تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس در عملیات هایی که باید سری و مخفیانه انجام می شود هنگامی که تیر می خورند صدایی از آنها در نمی آمد تا عملیات فاش نشود و این نشان از غیرت و ازخودگذشتگی آنها داشت.

اسلامیان در جواب خبرنگار مهر که اگر باز هم جنگ شود در جبهه شرکت می کنید تصریح کرد: بله حتما چون من مطیع فرمان رهبرم و خود را فدایی ایشان و ملت بزرگ ایران عزیز می دانم و هر گاه ولی امر مسلمین لب تر کند جان را فدایش می کنم همانطوری که وقتی امام می فرمود عملیاتی را انجام دهید رزمندگان اسلام همه آماده اعزام بودند.

وی با تعریفی از واژه جانباز اظهار داشت: جانباز در لغت به معنای کسی که می تواند جان خود را ببازد ولی در واقع تعریف خاصی برای جانباز وجود ندارد و با توجه به مسائلی که من در جبهه ها دیدم و بخاطر دارم  مطیع بودن در امر مولا و رهبر مهمترین شاخصه جانبازان و رزمندگان است که در جبهه های نبرد حق علیه باطل اوجش را شاهد بودیم.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس با دعوت از همه مردم جهت حضور پرشور در انتخابات جمعه ۲۴ خرداد گفت: ما همیشه در صحنه هستیم و در انتخابات نیز حتما شرکت می کنیم و مطمئنا مردم ایران بخاطر آن رشادت ها و از خودگذشتگی ها و دستاوردهای رزمندگان اسلام در این انتخابات حضور پرشور خواهند داشت.

اسلامیان در پایان با تعریف خاطره ای در زمان جنگ افزود: یکی از خاطرات من که مربوط به موضوع انتخابات هم می شود این است که در یکی از عملیات ها شناسنامه ام در اروند رود به آب افتاد و کاملا خیس شد و در با شناسنامه ای که هنوز آنرا دارم در انتخابات آن سال شرکت کردم.
 

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.