همایش گرامیداشت هفته معلم در سالن انقلاب میامی

میامی نیوز_امام جمعه میامی معلمان را از سرمایه های کشور دانست و افزود: معلمان مشعل داران راه هدایت، تعلیم و تربیت هستند. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور، صبح پنج شنبه در همایش گرامیداشت هفته معلم در سالن انقلاب میامی، تعلیم و تربیت را اساسی ترین کار در جامعه انسانی دانست و

کد خبر : 5059
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 11:55

میامی نیوز_امام جمعه میامی معلمان را از سرمایه های کشور دانست و افزود: معلمان مشعل داران راه هدایت، تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور، صبح پنج شنبه در همایش گرامیداشت هفته معلم در سالن انقلاب میامی، تعلیم و تربیت را اساسی ترین کار در جامعه انسانی دانست و اظهار داشت: تعلیم و تربیت جامعه مهمترین رسالت بر عهده معلمان است که این مسئولیت سنگین به عهده انبیا و اولیاء خداوند نیز بوده است.

وی ضمن بیان اینکه معلمان یکی از سرمایه های مهم کشور هستند افزود: معلمان در سوق دادن تعلیم و تربیت به سوی ارزشها نقش مهمی دارند.

میامی

معلمان نقش هدایت افراد به سوی نور و روشنایی را دارند

امام جمعه میامی تصریح کرد: معلمان نقش هدایت کردن افراد به سوی نور و روشنایی و همچنین سوق دادن آنها به سوی دین شناسی، خداباوری و مکتب غنی اسلام را برعهده دارند.

صفایی پور تاکید کرد: در نظام مبتنی بر اسلام، قرآن و ولایت رسالت تعلیم و تربیت به دوش معلمان و اساتید است و معلمی در حقیقت یک امانت است که باید به بهترین نحو پاسداری شود.

 وی همچنین به تهاجمات فرهنگی رسانه ها و ترویج فرهنگ غریب بیگانگان اشاره کرد و افزود: سرمایه و نسل آینده ساز کشور در اختیار معلمان هستند که باید به تربیت فرزندان توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه میامی همچنین به توانمندیهای این شهرستان که به صورت بالقوه و بالفعل وجود دارد اشاره کرد و افزود: علما، روحانیت، مربیان، معلمان و بخش های اقتصادی، سیاسی و مدیریتی پتانسیل های خوبی برای تحقق شعار هدفمند و راهبردی مقام معظم رهبری برای سالجاری در اختیار دارند و ما باید تلاش کنیم تا این شعار را عملیاتی کنیم.

تعلیم و تربیت میراثی ماندگار و جاودانه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی نیز در ابتدای این مراسم به شخصیت والای استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و افزود: آن شهید بزرگوار فردی بودندکه امام راحل(ره) او را متفکر، فیلسوف و فقیه دانستند که خلا این چنین شخصیتی در جامعه بسیار سنگین است.

عباس صائمی همچنین به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف بین المللی اشاره و تصریح کرد: امروز اگر می بینیم که ایران در یک طرف و ابرقدرتهای جهان در طرف دیگر قرار دارند همه اینها محصول، تدابیر رهبری، همدلی مردم، علم و قدرت آن است.

وی، تعلیم و تربیت را میراثی ماندگار و جاودانه دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزی را به خوبی تربیت کنیم مانند این است که کل عالم را تربیت کرده اید چراکه ادب زینت انسان و زینت کمالات آن و تفکر آینه تمام نمای انسان است.

میامی

رتبه نخست میامی در پوشش تحصیلی پیش دبستانی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی همچنین به محور فعالیتهای این مدیریت اشاره کرد و یادآور شد: طی سال گذشته در پوشش تحصیلی پیش دبستانی رتبه اول را در استان کسب کرده ایم.

صائمی در خاتمه ضمن بیان اینکه در زمینه اعزام کاروانهای راهیان نور در اعزام دختران و پسران رتبه اول در استان را داشته ایم افزود: تاسیس خانه جابربن حیان برای ایجاد مرکز تحقیقاتی برای معلمان ابتدایی و همچنین اردوی علمی دانش آموزان متوسطه دوم از دیگر برنامه های مهم آموزش و پرورش میامی بوده است.

در پایان این مراسم نیز از معلمان و مدیران نمونه مدارس شهرستان میامی تجلیل شد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.