خبرنگار:رضا مهدیان

امکان استفاده از فضای کتابخانه برای جانبازان ومعلولان فراهم شود

میامی نیوز – نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه بسترسازی کتابخانه‌ها برای استفاده همه اقشار ضروری است، گفت: امکان استفاده از فضای کتابخانه برای جانبازان و معلولان فراهم شود.

کد خبر : 6041
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آبان 1397 - 8:28

به گزارش میامی نیوز،سید حسن حسینی شاهرودی در بازدید از کتابخانه عمومی الغدیر میامی در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی بابیان اینکه می‌بایست برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها تلاش شود، ابراز داشت: فضای کتابخانه باید به نحوی باشد تا امکان دسترسی همه افراد فراهم شود بنابراین کتابخانه‌ها باید در راستای بهره‌مندی جانبازان و معلولان از کتابخانه‌ها نیز بسترسازی کنند.

وی بابیان اینکه کتابداران جهادگران فرهنگی هستند و به رونق کتابخوانی کمک می‌کنند، اضافه کرد: جوانان کشور برای پیشرفت در رشته‌های مختلف علمی نیازمند کتاب هستند بنابراین باید با تدابیر برنامه‌های خاص، فرهنگ مطالعه را به سمت خانواده‌ها سوق داد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه جوانان باید به این باور برسند که استقلال در بخش‌های مختلف، با تلاش و توان داخلی شدنی است، ابراز داشت: برخی عوامل که مانع از گسترش کتابخوانی می‌شود رفتارهای غلط با کودکان و مناسب نبودن برخی فضاهای مطالعه از جمله آن‌ها است که می‌بایست برای رفع این موارد چاره‌اندیشی صورت گیرد.

تجهیز کتابخانه عمومی میامی با ۲ میلیارد ریال اعتبار

ئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میامی نیز با بیان اینکه فضاسازی و مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ها در دستور کار است، ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال از تخصیص بخش تملک دارایی و سرمایه‌ای استان سمنان طی سال گذشته تجهیز و تعمیر شدند.

کمال ترابیان در ادامه تصریح کرد: این اعتبارات برای خرید قفسه، کمد نشریات، میز کودک، میز مطالعه، صندلی چوب و پیشخوان کتابخانه‌های عمومی الغدیر، ابن یمین فریومدی و حضرت علی اکبر (ع) و ساخت سالن مطالعه خواهران و برادران، رنگ‌آمیزی، کف‌پوش و سیم برق کتابخانه عمومی الغدیر هزینه شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی میامی از فضای محیطی خوبی برخوردار هستند و برنامه‌های فرهنگی متنوع در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در حال برگزاری است.

پیگیری تجهیز ۳ کتابخانه در دستور کار

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی میامی از افتتاح کتابخانه عمومی ثامن‌الائمه (ع) روستای نام نیک با مساحت ۲۰۰ متر در هفته کتاب‌ و کتابخوانی امسال خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر این کتابخانه به میز، صندلی، قفسه و رایانه مجهز شده است و در آینده نزدیک تجهیزات بیشتری خریداری خواهد شد.

ترابیان از وجود ۵۰ قفسه کتاب در این کتابخانه خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر این کتابخانه با ۵۰۰ جلد کتاب در زمینه‌های متعدد راه‌اندازی می‌شود و در آینده نزدیک سهمیه اولیه برای غنی‌سازی و تقویت منابع کتابخانه از تهران ارسال خواهد شد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.