روستای عباس آباد میامی

به گزارش میامی نیوز عباس آباد روستای کهنی است با یک کاروانسرا قدیمی که به دلیل فعالیتهای معدنی در آن از گذشته های دور شناخته شده است . این روستا در شمال جاده تهران – مشهد ، در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق میامی واقع است . این منطقه در شمال کویر مزینان قرار دارد و

کد خبر : 6493
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 11:16

به گزارش میامی نیوز عباس آباد روستای کهنی است با یک کاروانسرا قدیمی که به دلیل فعالیتهای معدنی در آن از گذشته های دور شناخته شده است . این روستا در شمال جاده تهران – مشهد ، در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق میامی واقع است . این منطقه در شمال کویر مزینان قرار دارد و دارای اقلیمی گرم در تابستان و معتدل در زمستان است . آب و هوای آن در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و معتدل است . شترداری در منطقه رایج و مهم ترین جاذبه گردشگری منطقه تپه های ماسه ای به اشکال مختلف است که تا پشت دیوارهای جنوبی روستا امتداد دارد .

نام روستا :عباس آباد
ناحیه :در حوزه روستاهای شاهرود قراردارد
آدرس مکانی :جاده تهران مشهد بعد از داورزن به سمت میامی
این روستا آب و هوای کویری دارد و گرم و خشک است .کشاورزی بعلت نبود زمین مناسب رواج ندارد اما باغداری هنوز رونق دارد و گروهی  درباغهای خود به کاشت انواع میوه ها در وسعت کم مشغولند .
میوه های عمده روستای عباس آباد پسته –انار-انجیر- انگور –بادام-زردآلو-…..می باشد .
عباس آباد دارای معدن مس غنی ای بودهکه بیشتر معاش مردم از این راه فراهم می شود.

روستای عباس آباد دارای گستردگی فامیلی است  که از زمانهای گذشته دز این روستا ساکن بوده اند  روستای عباس آباد دارای دو بخش قلعه بالا و قلعه پایین است و البته ته کال هم نقش مرکزیت را در روستا دارد .
عباس آباد هم مثل تمام  مناطق ایران فرزندانی را به جبهه ها فرستاد تا از میهن خود دفاع نمایند که می توان  از شهید کاظمی و شهید جعفری و شهید حاج اسماعیلی نام برد.
در روستای من اثاری از کهن به یادگار مانده است مانند رباط  عباس آباد که توسط شاه عباس صفوی بنا شده است و یا آب انبارهای گوناگون و و قنواتی که از گذشته بنا شده است .
از جا های دیدنی آن می توان از منطقه قاسم چوپان نام برد یا خانه گلی یا چکو که دارای مناظر زیبای می باشد.
مردم عباس آباد مردمی مهمان نواز هستند  که میهمانان در سرای آنها دارای منزلت خاصی می باشد .
عباس آباد روستای باد هم نامیده می شود که بیشتر اوقات سال در این منطقه بادهای تندی می وزد  که می توان  از انرژی آن بهره برد .
کاروانسرا ی عباس آباد

این کاروانسرا در روستای عباس آباد در ۷۵کیلومتری شرق میامی واقع شده و از بناهای دوره صفویه است.این بنا دارای چهار ایوان و ۳۲ حجره مشرف به حیاط مرکزی است.در ورودی این کاروانسرا یکی رو به شمال وسرچشمه قنات روستای عباس آباد و دیگری رو به جنوب و نزدیک جاده اصلی است.این کاروانسرا دارای دو بارانداز بزرگ است که نسبت به دیگر کاروانسرا ها از ظرفیت بیشتری بهره مند است. سکویی که در وسط این کاروانسرا واقع شده دربرگزاری نمایشگاههای سنتی وتعزیه خوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.