معاون اداره کل ورزش و جوانان سمنان:

دوره‌های آموزشی مهارت‌های ازدواج با ارایه گواهینامه معتبر در سراسر استان انجام می‌شود

به گزارش میامی نیوز به نقل از ایرنا،احسان امینیان روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان میامی به خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین دغدغه مسوولان استان و شهرستانی موضوع جبران کاهش جمعیت، افزایش ازدواج و جوانی جمعیت است. وی با بیان اینکه ساماندهی امور جوانان از جمله ازدواج در دستور کار جدی است،

کد خبر : 4758
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 21:55

به گزارش میامی نیوز به نقل از ایرنا،احسان امینیان روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان میامی به خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین دغدغه مسوولان استان و شهرستانی موضوع جبران کاهش جمعیت، افزایش ازدواج و جوانی جمعیت است.

معاون اداره کل ورزش استان

وی با بیان اینکه ساماندهی امور جوانان از جمله ازدواج در دستور کار جدی است، ابراز کرد: هم اکنون شهرستان میامی به نسبت آمارهای ازدواج و طلاق کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما نباید از تسهیل ازدواج برای جوانان این شهرستان غافل شد.

امینیان از تشکیل کمیته سامانه ازدواج خبر داد و بیان کرد: نشست‌های کمیته ازدواج با حضور فرماندار، امام جمعه، رییس شورا و اعضای حوزه جوانان با هدف ساماندهی فرآیند ازدواج جوانان در دوره‌های پیش از ازدواج، هنگام و پس از ازدواج برگزار می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: یکی از اولویت‌های این کمیته استفاده از ظرفیت‌های مراکز رفاهی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری آیین ازدواج جوانان به طور رایگان است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در حوزه تامین مسکن جوانان در دستور کار است، افزود: در تامین هزینه‌های ازدواج از جمله پذیرایی و مسافرت پس از ازدواج باید از ظرفیت اصناف استفاده می‌شود.

امینیان به برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج توسط اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی ۱۶ ساعته در زمینه انتخاب همسر و مهارت‌های مورد نیاز برای ازدواج با ارایه گواهینامه معتبر در سراسر استان انجام می‌شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.