پویش بذر افشانی ونهال کاری ۳۰۰هکتار از مراتع میامی آغاز شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: پویش بذرافشانی و نهال‌کاری ۳۰۰ هکتار از زمین‌ها و مراتع این شهرستان با مشارکت همیاران طبیعت و بهره‌برداران مرتعی آغاز شد. به گزارش میامی نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم صادقی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: این پویش در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع

کد خبر : 4754
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 21:46

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: پویش بذرافشانی و نهال‌کاری ۳۰۰ هکتار از زمین‌ها و مراتع این شهرستان با مشارکت همیاران طبیعت و بهره‌برداران مرتعی آغاز شد.

به گزارش میامی نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم صادقی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: این پویش در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع شهرستان میامی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۵۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است، ابراز کرد: اجرای پویش‌ بذرافشانی و نهال‌کاری از اولویت‌های کاری این اداره به شمار می‌رود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی هدف از کشت بذر بادام‌ کوهی را تقویت پوشش گیاهی دانست و اضافه کرد: دلیل کشت بذرهای انتخابی، مقاوم بودن آنها در برابر کم آبی است.

صادقی، از کشت ۳۰۰ هکتار گیاه دارویی «باریجه» و «وشق» در مراتع این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کشت در مراتع روستایی به صورت مشارکتی با هدف اصلاح و احیای مراتع و تقویت اقتصادی بهره‌برداران و روستاییان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بذر کشت شده در این مراتع توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تامین شد، افزود: حدود ۲ تا سه سال این سطح زیرکشت مرتعی به صورت قرق است و سپس بهره‌برداری آن بر عهده روستاییان خواهد بود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان اینکه از اقدام‌های اساسی حفظ خاک و توسعه پوشش گیاهی، مشارکت تمام اقشار جامعه است، تصریح کرد: تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی جامعه دارد.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.