خبرنگار:رضا مهدیان

کارآفرین موفق میامی/موزاییک سازی در مرکز شهرستان

میامی نیوز_کارآفرین در میامی که سال‌ها در میدان انقلاب تهران به شغل کتاب‌فروشی مشغول بوده است به شهرستان میامی مهاجرت می‌کند و بعد از یک همت بالا توانسته اولین موزاییک‌سازی شهرستان میامی را راه‌اندازی کند .

کد خبر : 5899
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 0:03

به گزارش میامی نیوز،جعفر آهنگری، کارآفرین اهل میامی اظهار کرد: ۴۴ سال ساکن تهران بودم که به زادگاهم شهرستان میامی بازگشتم.

وی در خصوص آغازین روزهای کار خود که به حرفه کتاب‌فروشی و صحافی در میدان انقلاب تهران مشغول بوده گفت: بعد از مشکلاتی که با آن روبرو شدم در سال ۹۴ به شهرستان میامی بازگشتم.

وی از فعالیت خود در یک واحد فروش سرامیک در شهرستان میامی خبر داد و گفت: بعد از مهاجرت از تهران به میامی به دلیل نداشتن شغل مناسب در این واحد فروش مشغول به کار شدم.

این کارآفرین ۵۱ساله اهل میامی بابیان اینکه  کارگاه موزاییک‌سازی در شهرستان میامی وجود نداشت و از سایر استان‌ها و شهرستان‌های همسایه موزاییک وارد این شهرستان می‌شد، افزود: با دریافت مشاوره شغلی و درنتیجه ارائه طرح توجیهی موفق به دریافت دو فقره تسهیلات به مبلغ ۴۰ میلیون تومان شدم.

وی به اجاره کارگاه در ابتدای جاده جیلان شهرستان میامی و خرید دستگاه‌های موردنیاز برای تولید، پرس و ساب موزاییک اشاره کرد و افزود: با ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و مقدار سرمایه‌ای که داشتم خط تولید اولین تولیدکننده موزاییک‌سازی شهرستان میامی را با حمایت کمیته امداد به چرخش درآمد.

وی که اطلاعات کافی از اجرای این طرح در دست نداشته به مسافرت‌های متعدد کاری به استان اصفهان، تهران و شاهرود اشاره کرد و گفت: بعد از کسب تجربه بالاخره روش‌های تولید موزاییک باکیفیت مطلوب را فراگرفتم.

آهنگری با بیان اینکه هم‌اکنون برای سه نفر اشتغال مستقیم و پنج نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است بیان کرد: در صورت حمایت با خرید دستگاه‌های به‌روز ویبره برای پرس موزاییک تصمیم به تولید «نانو موزاییک» که از کیفیت، دوام و زیبایی بهتری برخوردارند هستم.

این کارآفرین مهم‌ترین مشکل فعلی این کارگاه را تهیه نفت خام دانست و افزود: برای جداسازی موزاییک‌ها از قالب روزانه نیاز زیادی به نفت داریم اما متأسفانه کمبود و در نظر گرفته نشدن سهمیه‌ای برای این کارگاه ما را با مشکل دچار می‌کند.

وی همچنین به فعالیت چندساله‌اش در یک گروه تئاتر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر کار اقتصادی، باهم گروهی‌های تئاتر سوژه‌های مختلف اجتماعی، طنز را برای مردم به نمایش می‌گذاریم.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.