خبرنگار :رضا مهدیان

برداشت محصول باریجه در ۲۰۰هکتار مراتع فرومد میامی آغازشد

میامی نیوز- رئیس اداره منابع طبیعی میامی از آغاز برداشت محصول باریجه در ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد خبر داد و گفت: برداشت محصول تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر : 7024
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 4:22

به گزارش میامی نیوز،ابراهیم صادقی صبح دوشنبه در پنجمین روز هفته دولت طی بازدید از مراتع فرومد ضمن بیان اینکه برداشت محصول در سطح ۲۰۰ هکتار مراتع فرومد و فیروز آباد شهرستان میامی آغاز شده است، ابراز داشت: برداشت این محصول از اوایل تیر آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه تشویق بهره برداران به کشت گیاهان دارویی و صنعتی در مراتع ضمن حفظ و احیای گیاهان بومی منطقه زمینه‌های اشتغال را نیز ایجاد می‌کند، افزود: هدف عمده این طرح نیز فراهم سازی درآمد برای مرتع داران و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی میامی بابیان اینکه کشت این گیاه مجاز مشروط است، ابراز داشت: به این معنا که بهره برداری و حمل آن باید با مجوز اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد.

صادقی بابیان اینکه این گیاه در صنعت دارو، بهداشت و صنعت کاربردهای فراوانی دارد، تصریح کرد: این محصول به صورت خام و بدون فرآوری قابلیت صادرات به دیگر کشورهای خارجی را دارد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.