امام جمعه میامی:

خبرنگار:ایمان نوری

تمرکز دشمنان براختلاف افکنی بین شیعه وسنی است

میامی نیوز- امام جمعه میامی ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز، گفت: باید توجه داشت که تمرکز دشمنان بر اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

کد خبر : 6937
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 2:29

fبه گزارش میامی نیوز،حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع با اشاره به حمله تروریستی به شاهچراغ، بیان کرد: اهداف دشمن از تکرار عملیات تروریستی در شاهچراغ دارای اهمیت است که یکی از آنها از سوی دشمنان ایجاد اصطکاک بین مردم ایران و مهاجران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان قصد دارند تا با تحریکات ایجاد شده، دولت را به سمت اقدامات رادیکالی سوق دهد تا برای شهروندان افغانستان مشقت ایجاد کرده و فضا برای نارضایتی آنها و بهره برداری سرویس‌های اطلاعاتی، فراهم شود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه یکی از دلایلی که حادثه شاهچراغ تکرار شد این بود که دشمنان می‌خواهند بین ما و مردم افغانستان فاصله ایجاد شود، گفت: این شائبه‌ها در حالی مطرح می‌شد که فرد تروریست حمله کننده به شاهچراغ اصلاً افغانستانی نبود.

عزیزی با بیان اینکه حمله تروریست‌ها به اماکن شیعیان نشان می‌دهد که سناریو اصلی دشمنان متمرکز بر مصادیق و امکان مذهبی است، گفت: وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی باید در سطح عالی باشد تا دشمنان نتوانند سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بین مسلمانان که برادر و برابر هستند، اختلاف ایجاد کند، افزود: علیرغم ایجاد شرایطی که شاهد هستیم، این اقدام تروریستی برای طراحان آن، مثمر ثمر نبوده چرا که مردم ایران می‌دانند فرقی بین مسلمانان وجود ندارد در حالی که دشمنان مدام می‌خواهند تا این باور را تغییر دهند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد بین شیعیان و اهل تسنن تفرقه بیاندازد، گفت: حضور اقوام مختلف در فارس مانند ترک، عرب، بلوچ و.. و ادیان و مذاهب از جمله تسنن شافعی، شیعیان و زردشتی‌ها و … استان فارس را استان مهمی برای ما کرده است لذا دشمن با درک این اهمیت ورود می‌کند تا تفرقه بیاندازد.

عزیزی با بیان اینکه ایستادگی مردم در برابر خواسته‌های دشمنان در اغتشاشات یکی از مهمترین سیلی‌ها به گوش دشمنان بود، گفت: شرایطی که رئیس جمهور آمریکا در دو سال اخیر ایجاد کرده هیچ دستاوردی نداشته، حتی او را مجبور به مبادله و توافق با ایران کرد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.