مشاهده ۲یوز در کریدور توران میاندشت میامی

میامی نیوز_ رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود از مشاهده دو یوز در کریدور توران میاندشت خبر داد و گفت: رانندگان برای پیشگیری از تصادف با یوز، در این محدوده بااحتیاط تردد کنند.

کد خبر : 7077
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 1:24

به گزارش میامی نیوز،علی اکبر قربانلو ، ضمن بیان اینکه جمعه گذشته دو قلاده یوزپلنگ در کریدور میاندشت توران میامی مشاهده شده است، ابراز داشت: اکیپی از محیط‌بانان و همیاران محیط زیست به محل اعزام و این مشاهده به ثبت رسیده است.

یوز

وی ضمن بیان اینکه متأسفانه تصادفات جاده‌ای در این محور منتهی به از دست دادن دو یوز طی سال جاری شده است، افزود: یکی از این یوزها ماده و باردار بود و باعث شد نفس یوز در منطقه به شماره بیفتد.

رئیس اداره پارک ملی توران بابیان اینکه یوز دیگری نیز طی همین سال جاری بر اثر بیماری تلف شد، ابراز داشت: همین آمار سال جاری به خوبی گواه این موضوع که باید برای حفظ یوزه‌ای موجود از حداکثر توان بهره گرفت و از تکرار تلفات یوز پیشگیری کرد.

قربانلو با بیان اینکه وضعیت تعداد یوز در بحران قرار گرفته است، تصریح کرد: متأسفانه سرعت اجرای مصوبات کمیسیون راه‌ها مبنی بر ایمن سازی محدوده تردد یوز بسیار کند است و این می‌طلبد تا از ظرفیت مردمی برای مشارکت در این راه کمک گرفته شود.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این پیامدهای تلخ از رانندگان عبوری رانندگان درخواست می‌شود در این محدوده با احتیاط و سرعت مناسب تردد کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.