میامی رتبه نخست پالایش اسمی سوادآموزی استان سمنان را کسب کرد

میامی نیوز_ فرماندار میامی گفت: طبق پایش های استانی صورت گرفته، این شهرستان رتبه نخست درپالایش اسمی شاخص سواد آموزی را بین هشت شهرستان استان سمنان به دست آورده است.

کد خبر : 7103
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 4:50

به گزارش میامی نیوز،علیرضا آشوری صبح سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری، ضمن اشاره به شرایط سواد آموزی و تحصیل در این منطقه، بیان کرد: طبق پایش های استانی صورت گرفته، این شهرستان رتبه نخست درپالایش اسمی سواد آموزی را بین هشت شهرستان استان سمنان به دست آورده است.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم دانش آموزان را مطابق با اصول تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهیم باید همه ارگان‌ها و نهادها و مردم به آموزش و پرورش کمک کنند، افزود: معلمان در تربیت و سرنوشت دانش آموزان نقش مؤثری دارند و بر تمام رفتارهای و عملکرد آنها تأثیر گذار هستند لذا آموزش و پرورش در تعیین معلمان مدارس دقت نظر داشته باشد.

فرماندار میامی از برگزاری طرح شهید عجمیان ویژه تجهیز مدارس در این شهرستان خبر داد و گفت: حضور گروه‌های جهادی در مدارس شهرستان توانست کمک خوبی به مجموعه آموزش و پرورش کند که باید از این دست اقدامات حمایت شود.

آشوری به ضرورت آماده سازی امکانات ورزشی مدراس شهرستان میامی هم اشاره کرد و بیان داشت: پیگیر ساخت زمین چمن طبیعی هستیم و تلاش داریم تا این موضوع را در شورای آموزش و پرورش استان هم مطرح سازیم اما تا آن زمان آموزش و پرورش در تأمین نیازهای دانش آموزان در بحث ورزشی با توجه به استعدادهای ویژه‌ای که در شهرستان وجود دارد، اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به بافت جمعیت روستایی ویژه‌ای که شهرستان میامی دارد، افزود: باید تلاش کرد تا نشست شورای آموزش و پرورش به دلیل تعدد فراوان روستاها، در بخش کالپوش نیز برگزار شود تا بتوانیم برنامه‌های خوبی را اجرایی کنیم.

فرماندار میامی با بیان اینکه طی سال تحصیلی جدید ۹۳ مدرسه در شهرستان میزبان هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز خواهد بود، افزود: ۷۵۰ معلم وظیفه درس دادن به این دانش آموزان را بر عهده خواهند داشت.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.