فرماندار ویژه شاهرود:

خبرنگار:رضا مهدیان

بازه ۴۰ تا ۵۰ سال بیشترین داوطلب انتخابات مجلس در شاهرود و میامی دارد

میامی نیوز_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به نام‌نویسی نهایی ۶۶ داوطلب برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شاهرود و میامی گفت: بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال با ۲۶ نفر (۳۹ درصد) بیشترین داوطلب را در بین گروه‌های سنی دارد.

کد خبر : 7207
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 - 13:14

به گزارش میامی نیوز،ابوطالب جلالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۲۱ داوطلب انتخابات مجلس معادل ۳۲ درصد از حوزه انتخابیه شاهرود و میامی در گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، افزود: ۱۱ نفر معادل ۱۷ درصد در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و هشت نفر معادل ۱۲ درصد نیز در گروه سنی ۶۰ تا ۷۵ سال قرار دارند.

وی اظهار کرد: ۶۶ نفر در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند که ۸۶ درصد (۵۷ داوطلب) مرد و ۱۴ درصد (۹ داوطلب) زن هستند.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه ۱۷ نفر معادل ۲۶ درصد از داوطلبان دارای مدرک دکترا هستند، ابراز کرد: ۴۵ نفر (۶۸ درصد) مدرک کارشناسی ارشد، سه نفر (چهار و نیم درصد) کارشناسی و یک‌نفر (یک و نیم درصد) دارای مدرک حوزوی دارند.

جلالی با اشاره به افزایش شمار داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه شاهرود و میامی نسبت به دوره گذشته یادآور شد: ۵۱ نفر در دوره یازدهم از این حوزه انتخابیه نام‌نویسی کردند که از این تعداد، ۴۳ نفر معادل ۸۴ درصد مرد و هشت نفر معادل ۱۶ درصد زن بودند.

بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و مجموع جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر، در شرق استان سمنان واقع شده است.

در مجموع ۲۵۲ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان نام‌نویسی کردند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.