مدیرکل امور عشایری استان سمنان:

خبرنگار:م.صائمی

کوچ عشایر سمنان انجام شد/ توزیع علوفه در بین دامداران کالپوشی

میامی نیوز- مدیرکل امور عشایری استان سمنان از پایان کوچ عشایر استان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از عشایر استان به واسطه آثار سوء خشکسالی نتوانستند امسال کوچ کنند.

کد خبر : 7325
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 9:29

به گزارش میامی نیوز به نقل از مهر،علی اصغر جلالی در گفت‌وگو با مهردرباره آخرین وضعیت کوچ عشایر بیان کرد: کوچ عشایر استان سمنان طبق برنامه تا پایان آبان ماه می‌بایست انجام گیرد اما امسال به واسطه وجود آثار خشکسالی، ۸۰ درصد کوچ عشایر در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از عشایر استان سمنان باقی مانده که هنوز کوچ خود را انجام نداده‌اند، افزود: گروه دیگر در زمان کنونی نسبت به انجام کوچ پاییزه خود مبادرت نخواهند ورزید لذا منتظر خواهند ماند تا در اسفندماه شرایط مناطق قشلاق مشاهده کنند و سپس کوچ خود را انجام دهند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه کوچ عشایر برای یافتن علوفه مورد نیاز دم و استقرار دام‌هایشان است در نتیجه باید شرایط مهیا باشد تا کوچ صورت گیرد، گفت: شرایط برای کوچ ۲۰ درصد عشایر باقی مانده استان تا پایان آبان مهیا نشده است.

جلالی همچنین ادامه داد: اگر شرایط مساعد باشد و بارندگی خوبی امسال در روزهای آتی شاهد باشیم و هوا نیز برای رشد گیاهان مورد نیاز دام‌های عشایر استان مهیا شود، ۲۰ درصد عشایر باقی مانده استان هم کوچ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کوچ عشایر استان سمنان از دو، سه روز گذشته کاملاً متوقف شده است، گفت: دام‌هایی که کوچ کرده‌اند هم اکنون در استراحتگاه‌های قشلاقی حضور دارند و آنهایی که کوچ نکرده‌اند هم احتمالاً اسفندماه در قشلاق گاه‌ها حضور خواهند یافت.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان همچنین از تأمین و توزیع علوفه مدت دار مورد نیاز دام‌های عشایر و روستاییان مناطق سیل زده کالپوش خبر داد و افزود: دامدارانی که به واسطه سیل با مشکل روبرو شدند به شرکت‌های تعاونی عشایر شهرستان میامی و بخش کالپوش مراجعه و از علوفه توزیعی استفاده کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.