یک نفر براثر سیل در کالپوش میامی مفقود شد

میامی نیوز- فرماندار میامی با بیان اینکه یک نفر بر اثر سیل در منطقه کالپوش در شرق استان سمنان مفقود است، گفت: جست‌وجوها برای یافتن این فرد مفقودشده ادامه دارد.

کد خبر : 7266
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 8:36

به گزارش میامی نیوز،علیرضا آشوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل در شب گذشته در شهر رضوان بخش کالپوش میامی خساراتی بر ساختمان‌های مسکونی و اداری واردشده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت های این سیل هستند، ابراز کرد: پس از برآوردهای لازم، میزان خسارت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه تمام گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان در حال آماده‌باش هستند، ادامه داد: گروه‌های امدادی از ساعت‌های اولیه وقوع سیل در محل حاضر بودند.

آشوری اظهار کرد: امدادرسانی به مردم سیل‌زده ادامه دارد.

در پی وقوع سیل در بخش کالپوش در شهرستان میامی نشست مدیریت بحران به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در ساعت سه بامداد امروز در بخشداری کالپوش برگزار شد. در این نشست فرماندار میامی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر ، فرماندهان نظامی و انتظامی به همراه مسئولان شهرستان میامی حضور داشتند.‌

هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان سمنان

هواشناسی استان سمنان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در نواحی شمالی، شمال شرق و مناطق کوهستانی بارش باران نقطه ای و سیل‌آسا پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی اعلام کرده بود.

هشدار نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان سمنان را مربوط به شرایط نامساعد جوی مربوط به سه‌شنبه و با شدت بیشتر در روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه است.

هواشناسی اعلام کرده بود که احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب نقطه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، مه‌گرفتگی، کاهش دید و احتمال خسارات ناشی از وزش باد ، اختلال در سفرهای بین شهری و گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه و سازه‌های موقت و شکستن درختان، در این مدت وجود دارد. 

همچنین خودداری از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی شبکه آبراه‌ها، خودداری از تردد و توقف خودرو زیر درختان خشک، ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت، توجه به استحکام تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها مهمترین توصیه های هواشناسی برای روزهای پایان هفته جاری است.

شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر با ۲ بخش مرکزی و کالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.