رئیس کل دادگستری استان سمنان:

آزادی ۷۵ زندانی جرائم نقدی دراستان سمنان

میامی نیوز- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: ستاد دیه استان طی سال جاری ۷۵ زندانی را آزاد کرده است.

کد خبر : 7421
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 10:57

به گزارش میامی نیوزبه نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: در نظام حقوقی و رویه قضائی سنت حسنه کمک به زندانیان نیازمند پیش بینی شده است و در روایات دینی نیز بازگشت شرافتمندانه زندانی به آغوش خانواده و جامعه توصیه و مورد تحسین قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان سمنان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه توانسته است با آزادی ۷۵ زندانی جرایم غیرعمدی و مالی به روش‌های مختلفی اعم از جلب مشارکت خیرین نیک‌اندیش و اشخاص صاحب نفوذ، بسیاری از خانواده‌های زندانیان را شاد کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان سمنان برای آزادی زندانیان افزود: انجام اقداماتی از قبیل؛ برگزاری دوره‌های مشاوره و مددکاری با شکات و اصحاب پرونده برای اخذ رضایت بدون دریافت ما به ازای طلب، پیگیری ارائه دادخواست‌های اعسار به محاکم قضائی و اختصاص تسهیلات بانکی کم بهره به زندانیان و ارفاق قانونی دیگر را می‌توان عنوان کرد.

عبدالهی گفت: کل بدهی زندانیان آزاد شده مبلغ ۲۸۳ میلیارد ریال و مساعدت مالی نیکوکاران نیز مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال بوده است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.