رئیس کل دادگستری استان سمنان:

خبرنگار:رضا مهدیان

صلح وسازش در یک پرونده ۸ میلیارد تومانی در سمنان منجر به ختم رسیدگی در ۱۰ پرونده قضایی شد

میامی نیوز:رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: همزمان با اجرای آزمایشی گام اول قانون جدید شورای حل اختلاف و در آستانه پویش”به احترام حضرت زهرا (س) می بخشم” اختلاف چند ساله طرفین در یک پرونده که منجر به مطالبه ۸ میلیارد تومانی شده بود منتهی به سازش و در نهایت با رفع کدورت ۱۰ پرونده قضایی در سمنان مختومه شد.

کد خبر : 7367
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 11:10

به گزارش میامی نیوز،محمد جعفر عبدالهی افزود: آبان ماه سال جاری استان سمنان به عنوان یکی از استان ها در اجرای آزمایشی گام اول قانون جدید شورای حل اختلاف انتخاب شد و در آستانه اجرای پویش”به احترام حضرت زهرا (س) می بخشم” با تلاش های شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان سمنان اختلاف چند ساله طرفین منجر به سازش و حتی از طرح شکایات مرتبط بعدی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: اکنون که شورای حل اختلاف به هدف اصلی خود یعنی صلح و سازش بازگشته و جلوه های ناب گذشت و مصالحه متجلی می شود، رفتار های مسالمت آمیز اصحاب پرونده ها خودنمائی می کند.

عبدالهی تصریح کرد: مسئولان قضائی استان رفع خصومت در هر مرحله از رسیدگی قضایی را وظیفه ذاتی خویش می دانند و در این پرونده علاوه بر این که با توافق طرفین از پرداخت یک باره ۸ میلیارد تومان خودداری شد، ختم رسیدگی در ۱۰ پرونده بدست آمد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: از تمامی اصحاب پرونده هایی که در حصول صلح و سازش به منظور حفظ و تقویت احترام متقابل با یکدیگر، باعث می شوند سنت حسنه صلح و آشتی جایگزین کینه توزی و تخاصم شود قدردانی شده و یقیناً آسیب های اجتماعی کاهش نمی یابد مگر اینکه تمامی ارکان جامعه همراهی مناسب داشته باشند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.