مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی است

میامی نیوز- امام جمعه میامی با بیان اینکه مبارزه با فساد نیازمند عزم جدی است، گفت: قدم اول در مبارزه با فساد، شناخت عوامل پدید آورنده آن محسوب می شود.

کد خبر : 7458
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 7:01

به گزارش میامی نیوز،حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میامی ضمن اشاره به حملات اسرائیل در جنوب نوار غزه، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی حملات و فشارهای خود را از راه‌های زمینی و هوایی در قسمت جنوبی نوار غزه تشدید کرده و دلیل این افزایش فشار نیز آن است که اسرائیل استنباط می‌کند که رزمندگان حماس در جنوب غزه هستند و به همین دلیل جنگ را به سمت جنوب غزه کشانده است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در جنگ مقابل حماس ناتوان هستند و در نتیجه راهبرد تضعیف حماس از طریق ترور رهبران حماس را در پیش گرفته است، تاکید کرد: در این زمینه نیز اسرائیل نتوانسته هیچ دستاوردی را به دست بیاورد.

نابودی اسرائیل نزدیک است

امام جمعه میامی با بیان اینکه دلیل دوم حملات اسرائیل به جنوب غزه این است که رژیم صهیونیستی قصد دارد مردم جنوب غزه را به سمت مصر کوچ بدهد، گفت: این نمونه کامل شکست صهیونیست‌ها مبنی بر حذف حماس است.

عزیزی با بیان اینکه حماس در سومین مرحله تحویل اسرا، اسیران اسرائیلی را در شمال غزه تحویل داد تا نشان دهد صحبت‌های صهیونیست‌ها مبنی بر حذف حماس در شمال غزه دروغی بیش نیست، ابراز کرد: نتانیاهو خواست با حذف حماس مانع از حذف خودش از صحنه سیاسی فلسطین اشتغالی شود اما کلام ما به نتانیاهو و اسرائیل کودک کش این است که شما طبق بیان امامین انقلاب اسلامی رفتنی هستید.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی باید بدانند که غزه پیروز می‌شود، تاکید کرد: اسرائیل به زودی نابود خواهد شد و این واقعیتی است که به زودی به آن خواهیم رسید.

مبارزه با فساد

امام جمعه میامی همچنین در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت مبارزه با فساد، گفت: قدم اول در مبارزه با فساد، شناخت عوامل پدید آورده آن است، بیان کرد: بدون تردید بروز فساد اقتصادی تک عاملی نیست و یک شبه یک فساد در کشور رخ نمی‌دهد لذا نگاه تک بعدی به این موضوع سبب می‌شود تا راه مبارزه با این امر، فراموش شود.

عزیزی با اشاره به فساد یک شرکت تولید چای در کشور، تاکید کرد: رد پای روشنی از عوامل سیاسی و حقوقی و اقتصادی و حتی فرهنگی در این موضوع دیده می‌شود لذا از مهمترین عوامل فساد در پرونده اخیر شرکت چای، ساختار معیوب و ناقص اقتصادی، قوانین ناکارآمد و عوامل زیاد خواه و فاسد و همچنین ضعف ساماندهی نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ایراداتی که در «فساد چای» دیده می‌شود این است که مسئولان نظارت درستی را نداشته‌اند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد الزاماتی را مطرح کردند که در زمره آنها می‌توان به شناخت بسترهای فساد و پیشگیری از آنها و انجام درست وظایف اشاره کرد.

امام جمعه میامی در دیگر بخش سخنان خود گفت: بستر ساز تقوای فردی و اجتماعی، صبر است و اگر انسان صبر کند به تقوای الهی می‌رسد، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم مکرراً به واژه صبر اشاره دارند و می‌فرمایند اگر اهل صبر و تقوا باشید، دسیسه دشمنان در شما اثری نخواهد کرد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.