۱۶۴میلیارد ریال وام برای طرح های مشاغل خانگی درمیامی اختصاص یافت

میامی نیوز_رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی گفت: ۱۶۴ میلیارد ریال وام فعالیت مشاغل خانگی طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ در این شهرستان در شرق استان سمنان اختصاص یافت.

کد خبر : 7371
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 11:39

به گزارش میامی نیوز به نقل از ایرنا،علی اسدی گفت: این میزان وام به منظور اجرای ۱۰۸ طرح مشاغل خانگی در شهرستان میامی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و صدور مجوزهای لازم به بانک‌های عامل معرفی شدند، ابراز کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۰ درصد این وام‌ها پرداخت شد.

اسدی با بیان اینکه ۴۰۰ متقاضی دریافت وام اشتغال خانگی تاکنون در سامانه ثبت نام کردند، اظهار کرد: پرداخت وام این تعداد متقاضی پس از صدور مجوزهای لازم و همراهی دستگاه‌های متولی انجام می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی ادامه داد: طی نیمه نخست امسال ۲ مرکز کاریابی غیردولتی به منظور رفع مشکل اشتغال جوانان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی از تشکیل تعاونی در زمینه اشتغال جوانان در شهرستان میامی خبر داد و گفت: بیمه بیکاری ۶۰ نفر از متقاضیان و اشتغال مجدد بیش از ۵۰ درصد از آنها با همکاری سازمان تامین اجتماعی محقق شد.

تحقق ۱۰۲ درصدی ایجاد اشتغال در میامی

اسدی با بیان اینکه امسال ۱۰۲ درصد از تعهد ایجاد اشتغال در این شهرستان محقق شد، افزود: این میزان در سال گذشته ۱۸۳ درصد در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از متقاضیان جویای کار طی نیمه نخست امسال به فرصت‌های شغلی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش طی این بازه زمانی انجام شد، ابراز کرد: ۱۳ نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری با ۴۰ مصوبه در این شهرستان با حضور مسئولان و کارشناسان برگزار شد.

اسدی از برگزاری پنج نشست کمیته تخصصی مشاغل خانگی در راستای بررسی، رفع موانع و مشکلات آنها خبر داد و گفت: ۴۰ نفر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه شهرستان پس از شناسایی در سامانه «امتنان» کشور ثبت نام شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میامی ادامه داد: ۴۴ مورد بازرسی در خصوص شناسایی اتباع خارجی و غیرمجاز، بررسی چهار پرونده حوادث ناشی از کار، بررسی ۹۳ درخواست مشاغل سخت و زیان آور متقاضیان و بررسی پنج مورد صلاحیت ایمنی شرکت‌های پیمانکار طی نیمه نخست امسال توسط کارشناسان این اداره انجام شد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.