نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی:

جلوگیری از نفوذ هدف تاسیس سازمان اطلاعات قوه قضاییه است

میامی نیوز_رییس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: مسوولان دستگاه قضا معتقدند که برای حفاظت از نیروهای خود و قضات و جلوگیری از هر گونه نفوذ، باید سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه تأسیس شود.

کد خبر : 7601
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 12:19

به گزارش میامی نیوز،«عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تصویب کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، اظهار کرد: این طرح چندین ماه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، مطالبه‌ای بود که از سوی مسؤولان دستگاه قضا مطرح شد؛ آنان اعتقاد دارند که برای حفاظت از نیروهای خود و قضات، جلوگیری از هر گونه نفوذ و بهتر عمل‌کردن نظارت سازمانی خود، به چنین تشکیلاتی نیاز دارند؛ مجلس هم با اکثریت آرا با کلیات طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه موافقت کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، موازی‌کاری با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است، گفت: تعاریف کاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور با یکدیگر متفاوت است. سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، بیشتر درون سازمانی است تا برون سازمانی و نباید اینگونه تلقی کرد که قرار است این سازمان با دیگر دستگاه‌های امنیتی کشور، موازی‌کاری کند.

در جلسه علنی روز (یکشنبه ۱۷ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۸۴ رأی موافق، ۲۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند. با تصمیم هیأت رئیسه مجلس، جزییات این طرح به صورت دو شوری و در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود و سپس گزارش این کمیسیون در دستورکار صحن مجلس قرار می‌گیرد./مهر

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.