مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

۶۱ طرح گردشگری دراستان سمنان افتتاح یا کلنگ زنی می شود

میامی نیوز_مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: ۶۱ طرح عمرانی و گردشگری و زیرساختی طی ایام الله دهه فجر در سراسر استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

کد خبر : 7710
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 3:48

به گزارش میامی نیوز،امیر کرم زاده در نشست خبری ظهر چهارشنبه خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات میراث فرهنگی استان سمنان بیان کرد: ۶۱ طرح عمرانی و گردشگری و زیرساختی طی ایام الله دهه فجر در سراسر استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای رونق صنایع دستی در استان سمنان تسهیلات خوبی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: ۳۱ طرح صنایع دستی تاکنون در استان توانسته‌اند از این تسهیلات برای توسعه تولیدات و مشاغل خود بهره مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان کرد: در قالب تسهیلات صنایع دستی ۱۴۰ میلیارد ریال و در قالب مشاغل خانگی ۲۳۰ میلیارد ریال تا کنون تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان بخش صنایع دستی استان پرداخت شده است.

کرم زاده از تهیه ۲۰ بسته سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان سمنان نیز خبر داد و ابراز کرد: هشت بسته دیگر نیز در صف دریافت مجوزهای خود هستند تا برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران عرضه شوند.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات و همچنین ارتقای خدمت رسانی به مسافران و زائران رضوی، تقویت مجتمع‌های بین راهی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: برای احداث و توسعه مجتمع‌های بین راهی یک میلیارد تومان کمک بلاعوض داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین بر گردشگری سلامت به مثابه یکی از راهبردها و سیاست‌های میراث فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: برای دو بیمارستان در سمنان و شاهرود مجوز بیمار خارجی صادر شده و یک بیمارستان دیگر در سمنان نیز در شرف دریافت مجوز است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.