نماینده ولی فقیه دراستان سمنان:

داوطلبان انتخابات با رعایت اخلاقی،زمینه ساز مشارکت باشند

میامی نیوز_نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به تنوع داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدها در عرصه رقابت با رعایت اخلاق، زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم را فراهم کنند.

کد خبر : 7829
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 8:27

به گزارش میامی نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی چهارشنبه شب در دیدار با نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه که با حضور فرمانداران و ائمه جمعه این حوزه انتخابیه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری، گفت: با وجود اینکه این حوزه انتخابیه فقط یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، اما تعداد زیادی از چهره‌ها برای این دوره از رقابت‌ها اعلام نامزدی کرده‌اند که باید از آنها به این سبب قدردانی کرد.

وی، ایام انتخابات را فرصت مناسبی برای طرح دیدگاه‌ها و برنامه‌ها دانست و افزود: برخی نامزدها با این استدلال که حضورشان باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود وارد صحنه شده‌اند که این امر بسیار پسندیده است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انتخابات امسال از اهمیت فراوانی برخوردار است، اظهار کرد: حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی مانند جنگ غزه معادلات را به گونه‌ای رقم زده است که دشمنان به صندوق‌های رای چشم طمع دوخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: مردم به خوبی می‌دانند وقتی دشمنان ایران با آن سابقه سیاه، برای فقدان مشارکت در انتخابات تبلیغ می‌کنند، باید با حضور گسترده خود، این طراحی را برهم بزنند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت انتخابات گفت: استکبار جهانی، ایران اسلامی را مانع اهداف خود می‌داند و درنظر دارد عمر نظام جمهوری اسلامی به سال ۲۰۳۰ نرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، رقابت در انتخابات را زمینه‌ساز مشارکت بیشتر مردم عنوان کرد و گفت: نامزدها در جریان برنامه‌های تبلیغاتی از سیاه‌نمایی، تهمت و تخریب دیگران پرهیز کنند و به ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود بپردازند.وی رعایت اخلاق در رقابت را بسیار مهمتر از پیروزی در آن دانست و اضافه کرد: گاهی در برنامه‌های تبلیغاتی به دلیل برخی کم‌توجهی‌ها، دستاوردهای کشور زیرسوال قرار می‌گیرد و عده‌ای نسبت به عملکرد نظام و یا دستگاه‌ها، سیاه‌نمایی می‌کنند که این مساله پسندیده نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس باید از وظایف نمایندگان مجلس مطلع باشند، گفت: مجلس یکی از ارکان مهم نظام است که مهمترین وظیفه آن قانون‌گذاری و نظارت است.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان مانند همه مردم کشور یک رای دارد، گفت: اگر افرادی به شما گفتند نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و یا مجموعه دفتر، حامی یکی از نامزدهای انتخابات مجلس و فلان خانم یا فلان آقا هستند، به هیچ عنوان آن‌را نپذیرید؛ چرا که این موضوع علاوه بر خارج بودن از دایره وظایف، دارای اشکالات شرعی و قانونی است.

امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: ائمه جمعه اجازه ندارند از نامزدهای انتخابات مجلس حمایت کنند و یا امکاناتی را در اختیار آنها قرار دهند و فقط باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.