نشست خبری شورای سمنان با خبرنگاران/رکورد تحقق بودجه مدیریت شهری تا مناسب سازی سمنان برای نوروز

میامی نیوز_رییس و سه نفر از روسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر سمنان در نشست خبری به مباحثی از جمله رکورد تحقق بودجه مدیریت شهری، ضرورت همراهی دستگاه‌های متولی در اجرای طرح‌ها، ساماندهی ورودی‌های سمنان برای ورود مسافران و آمادگی و زیباسازی شهری در آستانه نوروز پرداختند.

کد خبر : 8009
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 17:22

به گزارش خبر شاهوار،رییس شورای اسلامی شهر سمنان از رکورد تحقق بودجه شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: بودجه امسال شهرداری ۱۴ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال بود که ۸۲ درصد از آن به میزان هفت هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تحقق یافت که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

مهدی خراسانیان به پیش‌بینی نهایی برای تحقق بودجه امسال تا ۹۵ درصد اشاره و اضافه کرد: از کل بودجه شهرداری سمنان برای امسال هفت هزار میلیارد ریال مربوط به بخش عمرانی و پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال مربوط به بخش جاری و فصول اقتصادی بود.

وی تاکید کرد: با همت مدیریت شهری سمنان امسال بخش درآمدهای عمومی ۱۵ درصد و بخش تملک دارایی از فروش املاک ۴۷ درصد افزاش درآمدهای شهرداری را رقن زد.

بررسی بودجه پیشنهادی ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای سال ۱۴۰۳

وی به تصویب بودجه ای سال ۱۴۰۳ در شورای اسلامی شهر سمنان اشاره و تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری ۱۵ هزار میلیارد ریال بود که کلیه بخش های آن طی ۱۲ جلسه تخصصی بررسی شد.

به گفته خراسانیان، انتظار شورای اسلامی شهر سمنان ابتدا تکمیل طرح‌های نیمه تمام و سپس تعریف طرح‌های جدید متناسب با نیاز شهر است. از سوی دیگر چشم انداز خوبی در زمینه تحقق ارزش افزوده برای سال آینده متصور نیست و رشد کمتری در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده و بیشتر درآمدها از محل عوارض ساخت و سازها مدنظر قرارگرفته است.

رکورد تحقق بودجه مدیریت شهری تا مناسب‌سازی سمنان برای نوروز

ساماندهی پیاده‌راه امام(ره) دغدغه مدیریت شهری است

رییس شورای اسلامی شهر سمنان، ساماندهی خیابان امام(ره) را به عنوان پیاده‌راه مطالبه بحق مردم دانست و افزود: در اجرای طرح قبلی این محدوده، روند قانونی و مطالعات در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و منافع بازار محقق نشده بود و قرارشد مشاوری در این زمینه تعیین شود تا ابعاد اجتماعی و اقتصادی لازم بررسی شود و شهرداری اکنون در مرحله کسب مشاوره برای پیشبرد بهتر و با لحاظ همه جوانب موضوع است.

وی درباره هم‌افزایی شورای اسلامی شهر سمنان با نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، افزود: ساماندهی بافت تاریخی ۳۷۰ هکتاری و دریافت خودروی آتش‌نشانی نردبان‌دار با همراهی عباس گلرو میسر شد و در زمینه‌های مختلف تعامل لازم برای تحقق منافع عمومی وجود دارد.

وی بیان کرد که در موضوع تیم‌داری برای شهرداری‌ها ممنوعیت وجود دارد و فقط جنبه حمایتی در این زمینه در قانون پیش‌بینی شده و فقط در بخش ورزش‌های همگانی ورود مدیریت شهری مورد تاکید قرارگرفته است.

به گفته خراسانیان، رعایت اولویت‌ها و نیازهای شهری سرلوحه کار شورای اسلامی شهر سمنان است و طرحی مانند پل شهید دانشگر باید تا دهه فجر بهره‌برداری می‌شد، اما ملاحظات فنی فدای زمان نشد و اجرای طرح در اواخر مراحل قرار دارد و اوایل سال آینده قابل افتتاح است.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به مهیاشدن شهر برای نوروز از تامین مکان اقامت برای مسافران نوروزی تا استفاده اقتصادی از برپایی نمایشگاه در ورودی شهر افزود: طرح جدید در ورودی غربی شهر برای نوروز ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده و برای نمایشگاه نیز غرفه ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. بوستان های داخل شهر و به ویژه بوستان سوکان به صورت ویژه برای اقامت و استراحت مسافران آماده‌سازی شده است.

ضرورت همراهی دستگاه‌های متولی در طرح‌های شهری

رییس کمسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر سمنان نیز در این نشست با اشاره به مواردی، همرای دستگاه‌های اجرایی و متولی در طرح‌های مدیریت و توسعه شهر سمنان را ضروری برشمرد.

مجید نظری افزود: طرح جامع سمنان ۲۰ سال تغییری نداشت، در حالیکه طرح‌های مسکن در دولتهای مختلف اجراشد و ۳۰۰ هکتار به شهر اضافه شد و مدیریت شهری موظف به همراهی در این طرح ها بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد باغ‌راه‌ها در حوزه کاری مدیریت شهری نبود اما شهرداری ورود کرد تا تفکر توسعه‌ای در شهر ایجاد شود و به طراوت شهر افزوده شد، ادامه داد: تفکری که شهردار وقت با توسعه باغ‌راه‌ها داشت، باعث ایجاد توسعه حوزه گردشگری در شهر سمنان شد و به بخش خصوصی شهامت ورود داد.

وی به دخیل کردن مدیریت شهری در مباحث مختلف اشاره و اضافه کرد: بافت تاریخی ویژه شهر سمنان از ۴۲ هکتار از سال ۱۳۷۵ به ۳۷۰ هکتار افزایش یافت، افزایش این میزان باید با توجه به ظرفیت مدییریت شهری و اعتبارات انجام شود. مدیریت شهری نقش اساسی در طراحی و اجرای برنامه‌های و طرح ها دارد و لازم است دستگاه‌های متولی ورود و همراهی با آن داشته باشند.

رکورد تحقق بودجه مدیریت شهری تا مناسب‌سازی سمنان برای نوروز

رییس کمسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر سمنان تاکید کرد: ۲۰۵ هکتار به محدوده به شهر در ناحیه شمالشرق الحاق شد و تامین آب جمعیت ساکن این منطقه از محل صرفه‌جویی شهری از سوی قانونگذار در مرکز کشور پیش‌بینی شد، در حالیکه شهر سمنان در شرایط کنونی کمبود آب دارد.

وی مدیریت شهری را وابسته به نظام درآمد-هزینه عنوان و بیان کرد: مدیریت شهری سمنان از سال ۱۳۹۲ به دنبال طرح برای درآمدزایی از ایجاد شهرک آسیا در غرب شهر بود که اکنون پس از یک دهه تبدیل به منبع درآمدی شده است. از سوی دیگر زمین مربوط به نیروی هوا و فضا در شرق شهر پنج سال طول کشید تا اختیار مدیریت شهری قرارگرفت.

به گفته وی، مدیریت شهری متاثر از مسایل مختلف است و به عنوان نمونه سال گذشته یکهزار و ۷۰۰ هزارتن قیر رایگان به شهرداری‌ها داده شد، اما امسال این مساله محقق نشد و اکنون به خاطر شرایط آسفالت خیابان‌ها شرمندگی برای مدیریت شهری به‌جامانده است.

رییس کمسیون عمران،شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر سمنان تاکید کرد: طرح‌های محرک توسعه در مدیریت شهری نقش اساسی دارند و سعی شده ارتباط مطلوبی با بخش های اجرایی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طرح‌ریزی شود.

نیاز برخی طرح‌های شهر سمنان به اعتبار ملی

طالب بیدختی رییس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست با توجه به توقف طرحی مانند پل امام حسن(ع) در غرب شهر، گفت: این طرح محور ارتباط شهرک روزیه و نهضت ملی مسکن به عنوان طرحی ملی پیش‌بینی شده و اجرای آن متوقف نشده، چشم‌انداز جلب نظر کشوری و استفاده از اعتبار ملی برای تکمیل آن مدنظر است.

رکورد تحقق بودجه مدیریت شهری تا مناسب‌سازی سمنان برای نوروز

رضا صباغیان رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سمنان نیز در این نشست به موضوع پیاده‌راه امام(ره) شهر اشاره کرد و همراهی تمام بخش‌ها از فرمانداری تا بخش‌های انتظامی و خدماتی و به ویژه بازاریان را در این طرح مهم برشمرد.

ساماندهی ورودی غربی و شهری شهر، آمادگی شهر برای میزبانی از مسافران نوروزی، ساماندهی و استفاده از ظرفیت گردشگری خیابان تاریخی امام(ره)، نبود منابع مالی جایگزین برای طرح‌های ساماندهی در جنوب شهر، مشکل آب بوستان کومش برای بهره‌برداری، و ساماندهی گام اول ورودی غرب شهر برای ترغیب ورود مسافران عبوری، از مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

شهر سمنان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر سه منطقه مدیریت شهری دارد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.