۵۷۵تن کلزا درمیامی تولید شد

میامی نیوز- رئیس جهاد کشاورزی میامی از تولید ۵۷۵ تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۵۸ تن از این تولیدات تحویل مراکز خرید تضمینی کلزا شده است.

کد خبر : 7055
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 23:38

به گزارش میامی نیوز،محمد حسینی در گفتگوبا خبرنگار ما،ضمن بیان اینکه برداشت کلزا همزمان با هفته دولت در شهرستان میامی به اتمام رسید، تاکید کرد: ۴۶۸.۵ تن دانه روغنی کلزا به دو مرکز خرید مستقر در این شهرستان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه کل سطح کشت قابل برداشت کلزا در شهرستان ۲۳۰ هکتار است، تاکید داشت: مجموعاً در کشت امسال ۵۷۵ تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد از تولید محصول کلزا در این شهرستان تحویل مراکز خرید تضمینی در میامی و کالپوش شده است، گفت: الباقی این محصولات در کارگاه‌های روغن کشی مستقر در شهرستان برای فرآوری و روغن کشی استفاده شده است.

حسینی با بیان اینکه مزایای کشت کلزا شامل ️افزایش حاصلخیزی خاک و ️قرار گرفتن در تناوب با غلات و کنترل عوامل خسارت زا است، گفت: ️ اصلاح بافت و ساختمان خاک و از بین بردن لایه سخت زیرین خاک از دیگر مزیت‌های کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه تولید در مقایسه با غلات، ️کمک به افزایش تولید عسل در صنعت زنبورداری از دیگر مزیت‌های این کشت است، گفت: در صورت تأمین ارقام مناسب بذر کلزا در سال زراعی جدید شاهد افزایش کشت این محصول در سطح شهرستان خواهیم بود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.