موسوي:

شهرستان شدن میامی به ارتقای استان سمنان کمک می‌کند‌

به گزارش میامی نیوز،سیدحسن موسوی ادرباره بی‌توجهی به شهرستان شدن میامی اظهار داشت: دانستن این موضوع که چه شخص یا اشخاصی و با چه هدفی طرح ارتقای بخش میامی به شهرستان را مطرح نمی‌کنند، گره‌ای از معضل ارتقای این بخش به شهرستان را نخواهد گشود. عضو شورای شهر میامی افزود: موضوعی که آشکار بوده و

کد خبر : 6602
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آذر 1388 - 8:40

به گزارش میامی نیوز،سیدحسن موسوی ادرباره بی‌توجهی به شهرستان شدن میامی اظهار داشت: دانستن این موضوع که چه شخص یا اشخاصی و با چه هدفی طرح ارتقای بخش میامی به شهرستان را مطرح نمی‌کنند، گره‌ای از معضل ارتقای این بخش به شهرستان را نخواهد گشود. عضو شورای شهر میامی افزود: موضوعی که آشکار بوده و هست، محرومیت بسیار بالای این بخش و جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری آن است که فاقد امکانات رفاهی هستند.

موسوی گفت: یکی از دلایل اصلی درخواست‌های بی‌شمار مردم برای شهرستان‌شدن میامی همین مسائل بوده که در ارسال طومارهای چند متری و نامه‌های مختلف نمود پیدا کرده است و نشان از خواسته مهم مردم دارد. استاد دانشگاه و عضو شورای شهر میامی افزود: اما اینکه چه افرادی و با چه هدفی مخالف همیشگی به نتیجه رسیدن موضوع شهرستان شدن میامی هستند، قطعا به رفع این معضل کمک نخواهد کرد. موسوی گفت:‌ یکی از نتایج قطعی شهرستان شدن میامی، تمرکز تقسیم بودجه در مرکز شهرستان و حضور واقعی ادارات در آن مرکز است. وی تصریح کرد: همچنین از دیگر نتایج این ارتقا واریز بودجه‌هایی خواهد بود که در واقع در رفع محرومیت‌ها، ارتقای سطح زندگی مردم، رفع مشکل بیکاری و جرائم ناشی از آن و همچنین کاهش مهاجرت و … موثر خواهد بود. عضو شورای شهر میامی افزود: شهرستان شدن میامی به ارتقای استان سمنان کمک خواهد کرد به خصوص از نظر تعداد شهرستان‌ها که در گذشته چهار شهرستان بوده و در حال حاضر پنج شهرستان است. موسوی گفت: این موضوع را مسئولان سابق و کنونی استان سمنان بارها اعلام کرده‌اند، پس پرواضح است که با هر نیتی که طرح شهرستان شدن میامی عنوان شده نتیجه‌اش رفاه حال مردم خواهد بود. وی گفت: اما دلیل اینکه گروهی همیشه سعی کرده‌اند تا با عنوان کردن اختلاف درونی در بخش میامی و با ایجاد اختلاف بین بخش میامی با شهر دیگر راجع به شهرستان شدن آن خللی وارد کنند و طرح تقسیم میامی به چند بخش را مطرح کرده‌اند، مشخص است. عضو شورای شهر میامی افزود: چرایی این اعمال موضوعی است که انسان‌های آگاه و صاحب‌نظر جواب آن را قطعا می‌دانند ولی در ابراز آن محافظه‌کاری را شرط اول دانسته‌اند. موسوی گفت: در مقاطعی موضوع شهرستان شدن میامی که فرسنگ‌ها از ارتقای خیلی از بخش‌های کشور در موضوع اداری جلوتر بود، به مراحل آخر آن رسید و حتی موافقت دستگاه‌های ذیربط حتی وزیر کشور وقت هم اخذ شده بود اما متاسفانه با کارشکنی این امر محقق نشد. وی افزود: با طرح عقب‌افتادگی شهرستان میامی نتیجه‌ای جز رضایت نداشتن عده زیادی از مردم بخش میامی و عقب‌ماندگی منطقه و مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ چیزی دیگر نصیب ما نخواهد شد. عضو شورای شهر میامی افزود: حال با توجه به سوابق این موضوع آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان یک‌بار دیگر برای همیشه برنامه‌ای جهت پایان بخشیدن به این موضوع را پیش‌بینی کنند تا از توان و فرصتی که در این راه از دست می‌رود، جلوگیری شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.