مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

پروژه بافت تاریخی میامی در هفته دولت افتتاح می شود

مهدی جمال در گفتگو بامیامی نیوز، ضمن بیان اینکه شهرستان میامی دارای بافت تاریخی و زیبایی برای گردشگری است، بیان کرد: در طول هفته دولت سال جاری یکی از پروژه‌های میراث فرهنگی در این بافت ارزشمند تاریخی به بهره برداری می‌رسد. وی با بیان اینکه در سال ۹۸ اعتبارات تملک دارایی برای میامی با موضوع

کد خبر : 2290
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 1:19

مهدی جمال در گفتگو بامیامی نیوز، ضمن بیان اینکه شهرستان میامی دارای بافت تاریخی و زیبایی برای گردشگری است، بیان کرد: در طول هفته دولت سال جاری یکی از پروژه‌های میراث فرهنگی در این بافت ارزشمند تاریخی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ اعتبارات تملک دارایی برای میامی با موضوع بافت تاریخی با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن روبرو شد، افزود: میراث فرهنگی در حال مرمت خانه‌ها و کوچه‌های قدیمی و تاریخی میامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه برای احیای بناهای تاریخی در کنار بافت تاریخی ارزشمند میامی، کاروانسرای این شهر نیز مرمت شده است، گفت: اعتبارات خوبی برای این بنا گذاشته شده و کار ثبت جهانی آن در کنار دیگر کاروانسراهای کشور در دست اجرا است و از سوی دیگر هر سرمایه گذاری که به ما مراجعه کند برای بهره برداری بهتر از این میراث تاریخی و زیبا حاضر به تسهیل و همکاری با وی هستیم.

جمال درباره برنامه‌های گردشگری استان سمنان در دوران پسا کرونا، تاکید کرد: کرونا بر همه چیز تأثیر گذاشت و ما مطمئن هستیم که پس از رفع آن گردشگری استان جان دوباره خواهد گرفت از سوی دیگر در آینده‌ای نه چندان دور یک فن تور بسیار بزرگی را با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان‌های شاهرود و میامی برای دوران پس از کرونا تدارک دیده‌ایم.

وی درباره کمپ آب مرجان میامی به عنوان یکی از شاخص ترین کمپ‌های پاخور گردشگری در شرق استان سمنان نیز افزود: این کمپ در سال‌های قبل احداث و امیدواریم بتوانیم مسافران و گردشگرانی که در این مسیر ترانزیت عبور می‌کنند را بهتر از قبل پذیرا باشیم این پروژه گردشگری در سال‌های قبل متوقف بود اما امروز زیرساخت‌های بسیار خوب و توانمندی برای پذیرایی از مسافران در درون خود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه واگذاری برخی ابنیه‌ها به بخش خصوصی از اولویت‌های این اداره کل است، تاکید کرد: در جذب سرمایه گذار خدمت به مردم هدف‌گذاری شده و هیچ سود و هیچ‌گونه بهره برداری را برای اداره کل متصور نیستیم لذا آب مرجان نیز در قالب ضوابط به شهرداری میامی واگذار خواهد شد.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.