۴۰۰ کیلومتر از جادههای روستایی میامی بهسازی شد
عکس : محمد آقائی | 1400/07/27 | 12:55
محسن قدرتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی روکش آسفالت کمربندی میامی در گفت وگو با میامی نیوز، افزود: بهسازی و تیغه کشی راه های روستایی از برنامه های اداره راه و شهرسازی میامی است که هرساله انجام می شود.
وی در راستای اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با برف و یخبندان ، تصریح کرد: تیغ کشی و نمک پاشی متوالی، اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با سیل شامل احداث زهکشی برای جلوگیری از نفوذ آب، بارریزی دهانه پل و همچنین پاکسازی دهانه پلها و پاکسازی قنوها ، ترمیم سیل بردگی ها شامل بارریزی پل ها،شانه سازی راه، لکه گیری با رودمیکس ، نصب علائم نگهداری و ترمیم در حوزه استحفاظی فعالیتهای این اداره از ابتدای سال تاکنون محسوب می شود.
وی ادامه داد: بوته کنی و حریم زنی راه های اصلی ،فرعی و روستایی نیز در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ انجام شد.
قدرتی گفت: تکمیل طرح عملیات بارریزی دهانه پل ها، روکش آسفالت به طول ۱۵ کیلومتر، خط کشی، نصب گاردریل، نصب علائم ایمنی محور جدید عباس آباد- کاهک از دیگر اقدام های راه و شهرسازی میامی به شمار می رود.
وی ادامه داد: عملیات بارریزی و زیرسازی از محور دشت شاد تا لووه استان گلستان به طول چهار کیلومتر با توجه به جنگل های این منطقه برای حضور گردشگران انجام شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی میامی با بیان اینکه مطالعات نقشه برداری راه روستایی نردین – قوشه دگرمان انجام شد، اظهارداشت: عملیات اجرایی این محور به زودی آغاز می شود.
وی گفت : عملیات اجرایی مرحله اول محور میامی- جیلان به طول هفت کیلومتر انجام شد و عملیات زیرسازی و ابنیه فنی مرحله دوم هم به طول هفت کیلومتر در حال اجراست.
رئیس اداره راه و شهرسازی میامی ادامه داد: عملیات شانه سازی، بوته کنی، بارریزی دهانه پلها ، رفع سیل بردگی محور میامی – شاهرود و برعکس به طول ۱۵ کیلومتر انجام شد.
وی با اشاره به پیگیری مستمر و به نتیجه رسیدن انجام عملیات تراشه برداری محور کمربندی میامی، خاطرنشان کرد: این محور به طول پنج کیلومتر از میدان ورودی به سمت تقاطع غیرهمسطح و روکش مجدد آسفالت در حال اجراست.
۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران – مشهد در استان سمنان واقع است که سالانه میلیون ها زائران امام رضا (ع) از این محور تردد می کنند.