بازگشت مالکیت کاروانسرای ایلخانی به میراث‌فرهنگی میامی

سید محمدصادق رضویان بااعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری این اداره و نقشه‌برداری، مستندنگاری و گردآوری کامل مدارک، سند شش‌دانگ شامل عرصه و اعیان کاروانسرای جهان‌آباد به نام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صادر شد. مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: کاروانسرای سپنج در روستای جهان‌آباد شهرستان میامی از

کد خبر : 3306
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 8:39

سید محمدصادق رضویان بااعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری این اداره و نقشه‌برداری، مستندنگاری و گردآوری کامل مدارک، سند شش‌دانگ شامل عرصه و اعیان کاروانسرای جهان‌آباد به نام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صادر شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: کاروانسرای سپنج در روستای جهان‌آباد شهرستان میامی از بناهای دوره ایلخانی است و با شماره ۲۸۱۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رضویان، تزئینات گره چینی آجری و ترکیب آجر و کاشی را از ویژگی‌های این بنا عنوان کرد و گفت: در ساخت این کاروانسرا از مصالحی چون سنگ و آجر استفاده شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی یادآور شد: پیش از این نیز با پیگیری‌های انجام شده، سند کاروانسرای میاندشت و آرامگاه ابن یمین فرومدی به نام اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان  زده شده است.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.