مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان:

مشاغل خانگی و کسب و کار پایدار باید با رویکرد خانواده محوری باشد

سعیده همتی در گفتگو با خبرنگار میامی نیوز با بیان اینکه از جمله ضرورت ها‌ی ما حضور در بین مردم است تا بیشتر بشنویم و از دغدغه های آنها بیشتر مطلع شویم، گفت: در حوزه های مختلف کسب و کار و مشاغل خانگی و سلامت و نشاط اجتماعی باید بستر مناسب و دولت محور صورت

کد خبر : 3507
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 22:49

سعیده همتی در گفتگو با خبرنگار میامی نیوز با بیان اینکه از جمله ضرورت ها‌ی ما حضور در بین مردم است تا بیشتر بشنویم و از دغدغه های آنها بیشتر مطلع شویم، گفت: در حوزه های مختلف کسب و کار و مشاغل خانگی و سلامت و نشاط اجتماعی باید بستر مناسب و دولت محور صورت گیرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان با اشاره به اینکه باید در بخش های ذیل شهرستان، فضاهای مناسب در خصوص ورزش و نشاط داشته باشیم افزود: در حوزه سلامت و بهداشت قطعا باید امکانات بهداشتی فراهم باشد و افتتاح بیمارستان میامی به بستری که ما نیاز داریم خیلی کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت های ما در حوزه خانواده بحث فرزند آوردی است و با نگاه به اینکه فرزند ارزش است باید توجه داشته باشیم که حضور فرزند در کنار خانواده بحث تکریم خانواده را به وجود می آورد و نشاطی که باید برای فرزند باشد، لازمه ی داشتن بستری مناسب برای فرزند آوری است و بیمارستان به سلامت مادر باردار در جهت فراهم بودن این بستر کمک بسیاری خواهد کرد.

همتی با اشاره به اینکه بانوان دغدغه مندی در کنار ما حضور دارند که امیدواریم در کنار آنها بتوانیم بستر سازی لازم را در حوزه های مختلف انجام دهیم بیان کرد:  یکی از لازمه های بانوان ما کدبانویی مخصوصا در بخش آشپزی است و این بسیار مهم است که بستر آن با نگاه زیباتری فراهم گردد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان افزود: در خصوص مشاغل خانگی و کسب و کار پایدار باید رویکرد خانواده محور باشد و این از دغدغه های مهم ما است.

وی گفت: بسیاری از بانوان در حوزه مشاغل خانگی وارد می‌شوند، اما با توجه به اینکه درست هدایت نمیشوند و راهبری شغلی درست و هدفمندی وجود ندارد اواسط کار نتایج مدنظر به دست نمی‌آید.

همتی با اشاره به اینکه کارگروه کسب و کار پایدار در استان فعال است، افزود: این کارگروه با همه ظرفیت هایی که در حوزه مشاغل دارد حتما شهرستان ها را دنبال کرده و از بانوان توانمند و مواردی که در حوزه اعتباری قرار گرفته در کنار بانوان هدفمند استفاده خواهد کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری سمنان افزود: با توجه به اینکه پایداری و بحث فروش محصولات و ایجاد بازارچه ها بسیار مورد تاکید است باید توجه داشته باشیم به اسم مشاغل خانگی شغلی را ایجاد نکنیم و حتما از قبل تا بعد از آن شغل در کنار آن کارآفرین باشیم و ما برای رسیدن به کسب و کار پایدار در حوزه برنامه ریزی، در حال رفع این موانع هستیم.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.