رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

گسترش آنفلوانزا در شاهرود و میامی/ یک کرونایی جدید بستری شد

به گزارش میامی نیوز،حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته گذشته سیر مراجعان با علائم آنفلوانزا و همچنین کرونا به بیمارستان‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی، مضاعف بودند، ابراز کرد: شاهد افزایش تعداد مراجعان به مراکز درمانی هستیم که این افزایش در شاخص بیماران قطعی نیز دیده می‌شود. وی با بیان

کد خبر : 3931
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 10:20

به گزارش میامی نیوز،حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته گذشته سیر مراجعان با علائم آنفلوانزا و همچنین کرونا به بیمارستان‌های شهرستان‌های شاهرود و میامی، مضاعف بودند، ابراز کرد: شاهد افزایش تعداد مراجعان به مراکز درمانی هستیم که این افزایش در شاخص بیماران قطعی نیز دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه سیر افزایشی روند بیماری آنفلوانزا و کرونا در شاهرود و میامی در شاخص بستری نیز دیده می‌شود، ابراز کرد: ۲۱ نفر تا ابتدای هفته جاری در بیمارستان بستری هستند که یک نفر آنها کرونا مثبت و مابقی مبتلای به آنفلوانزا شدید هستند همچنین پنج نفر در آی سی یو نگهداری می‌شوند.

۴۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۴۰ درصد از تست‌هایی که از مراجعان با علائم آنفلوانزا و کرونا گرفته می‌شود، مثبت است، تاکید کرد: ۹۸ درصد از موارد آنفلوانزا نوع یک درباره مراجعان به بیمارستان تشخیص داده می‌شود.

شیبانی با بیان اینکه تنها دو درصد از مراجعان به آنفلوانزا نوع بی دچار هستند که خوشبختانه فوتی در شهرستان‌های شاهرود و میامی ثبت نشده است، ابراز کرد: آنفلوانزا تنها برای افرادی که بیماری زمینه‌ای سن بالا، زنان باردار و … می‌تواند خطرناک باشد که آن هم با روش‌های ساده پیشگیری شامل استفاده از ماسک شستشوی مکرر دست‌ها، دوری از تجمعات و.. می‌توان نگرانی را برطرف کرد.

وی درباره واکسیناسیون نیز، بیان کرد: واکسن کرونا همان شرایط سابق وجود دارد و بایستی چهار مرحله زده شود همچنین این موضوع درباره واکسن آنفلوانزا نیز صدق می‌کند اما کسانی که بیماری زمینه‌ای یا نقص سیستم ایمنی دارند برای دریافت واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.