معارفه روسای جهاد کشاورزی میامی/۴۰هزار تن جو درمیامی تولید شد

میامی نیوز_میامی – رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۴۰هزار تن جو در میامی تولید شده است، گفت: وجود ۳۰هزار هکتار زمین دیم در کالپوش کمک شایانی به این امر کرده است. به گزارش میامی نیوز، سید حسن میرعماد در آئین تودیع و معارفه روسای جدید و پیشین جهاد کشاورزی

کد خبر : 5330
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395 - 10:35

میامی نیوز_میامی – رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۴۰هزار تن جو در میامی تولید شده است، گفت: وجود ۳۰هزار هکتار زمین دیم در کالپوش کمک شایانی به این امر کرده است.

به گزارش میامی نیوز، سید حسن میرعماد در آئین تودیع و معارفه روسای جدید و پیشین جهاد کشاورزی میامی به  این اداره، با بیان اینکه بیش از یک هزار هکتار باغ شهرستان میامی با محور اقتصاد مقاومتی کشت شده است، ابراز داشت: ۸۰ درصد تمام طرح های اقتصاد مقاومتی در بخش جهاد کشاورزی میامی خوشبختانه اجرایی شده که نتایج و ثمرات آن شامل تمام استان شده است.

وی افزود: امروز خوشبختانه گام های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده که برداشت ۱۲تن گندم در هکتار توسط یک زارع اهل میامی به عنوان کشاورز نمونه کشوری، تولید ۴۰هزار تن جو و افزایش ظرفیت تولید چغندر از ۱۳۰به ۱۶۵هزار تن در سال جاری نمونه این موفقیت ها هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مقوله گیاهان دارویی به مثابه مهترین بحث اقتصاد مقاومتی در میامی، گفت: در این زمینه نیز به خصوص در کالپوش اتفاقات بسیار خوبی رخ داده اما از آن جا که دولت کمک های خوبی برای تغییر الگوی کشت می کند، ضرورت دارد کشاورزان به این موضوع توجه بیشتری کنند چرا که زمینه برای تغییر الگوی کشت مهیا است.

میرعماد با بیان اینکه اقلیم شامل آی و خاک مناسب از میامی به عنوان یکی از مناسبترین نقاط برای کاشت گیاهان دارویی نام برد و ابراز داشت: ارزش افزوده کشت این گیاهان بسیار بالا است لذا امیدواریم در ترویج کشت این گیاهان موفق عمل کنیم.

وی افزود: کشاورزان همچنین می توانند از تسهیلات جهاد کشاورزی در کشت گلخانه ای بهره مند شوند از سوی دیگر یکی از اقدامتی که می تواند در بهبود اقتصاد کشاورزی شهرستان میامی موثر باشد، ترویج شرکت های تعاونی بخش کشاورزی و عشایری است که با تدبیر دولت این بخش ها می توانند فرصت خوبی برای تولید صادرات محصولات به خارج از شهرستان، استان و کشور و همچنین کمک به کشاورزان باشند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات عباسعلی کردی، علی اصغر محمدی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی میامی معرفی شد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.