خبرنگار: محمد اقائی

۱۱۳ پروژه جهاد کشاورزی در استان سمنان افتتاح می‌شود

میامی نیوز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح ۱۱۳ پروژه طی هفته جهاد کشاورزی در سراسر استان خبر داد و گفت: ۸۵۵ میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است.

کد خبر : 6340
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 12:31

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، محمدرضا قاسمی در نشست خبری با حضور رسانه‌ها همزمان با پیش از ظهر یکشنبه به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۱۱۳ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح می‌شود، بیان کرد: ۸۵۵ میلیارد ریال برای این طرح‌های عمرانی و اقتصادی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه عمرانی در هفته جهاد کشاورزی در سراسر استان سمنان افتتاح می‌شود، افزود: تمرکز اصلی ما در این طرح‌ها، به واسطه خشکسالی‌های گسترده، مقوله آب خواهد بود که در این بستر، بهینه سازی مصرف آب و همچنین توسعه سامانه‌های آبیاری از جمله اولویت‌ها جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه انتقال آب، اجرای کانال‌های آبیاری و… در زمره دیگر طرح‌های اولویت دار ما در بخش عمرانی خواهد بود که در هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح می‌شود، گفت: تلاش شده تا ارتقای آبرسانی و مقابله با خشکسالی در این طرح‌ها لحاظ شود.

قاسمی از مرمت و لایروبی قنوات و توسعه و نوسازی تجهیزات کشاورزی را از دیگر طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در استان طی هفته جهاد کشاورزی دانست و تاکید کرد: آبخیزداری و مدیریت هرزآب‌ها و سیلاب‌ها و جلوگیری از فرسایش آبی نیز در طرح‌های عمرانی جهاد کشاورزی استان سمنان دنبال می‌شود.

وی از افتتاح ۱۳ طرح اقتصادی نیز در استان سمنان خبر داد و افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، تمرکز جهاد کشاورزی استان سمنان در تعریف طرح‌های اقتصادی قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه توسعه کشت در محیط‌های بسته و کنترل شده به واسطه خشکسالی‌های اخیر در استان یکی از رویکردهای جهاد است، گفت: در این بستر، پروژه‌های اقتصادی شامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و تولید گاو شیری، گوسفند و پرورش مرغ گوشتی، تخم گذار و آبزی پروری و… در هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح خواهد شد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.