خبرنگار: محمد آقائی

مسیر تردد یوزپلنگ‌ها در محور میامی-سبزوار ایمن می‌شود

میامی نیوز- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از ایمن سازی مسیر تردد یوزپلنگ‌ها در کریدور تهران – مشهد در محدوده میان دشت میامی خبر داد و گفت: شش دوربین در این محور نصب خواهد شد.

کد خبر : 6369
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 22:22

به گزارش میامی نیوز، بهرامعلی ظاهری ظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات حفاظت از محیط زیست استان سمنان درباره آخرین وضعیت کریدور تهران- مشهد و جلوگیری از تصادف و تلفات یوزها، بیان کرد: ایمن سازی محدوده تردد یوزها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مسیر میاندشت که بیشترین تردد یوزها را دارد به دوربین تجهیز خواهد شد، افزود: شش دوربین کنترل سرعت در این مسیر نصب خواهد شد.

نصب دوربین‌های کنترل سرعت

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه نصب این دوربین‌ها در محدوده ۵۰ الی ۶۰ کیلومتری در مسیر تردد یوزها نصب خواهد شد، ابراز کرد: اعمال محدودیت سرعت در میاندشت از تمهیداتی است که اندیشیده شده است.

ظاهری با بیان اینکه نصب دوربین‌ها بالاخره مصوبه گرفت، ابراز کرد: تعیین سرعت نهایتاً ۸۰ کیلومتر برای خودروها در این مسیر مصوب شده است.

وی با بیان اینکه دو دوربین کنترل سرعت هم اکنون در محدوده تردد یوزه‌ای آسیایی و با هدف مراقبت از این گونه نادر جانوری نصب شده است، گفت: مجموعاً این مسیر با هشت دوربین تجهیز خواهد شد.

افزایش جمعیت گورخرها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه در کنار نصب دوربین‌ها ۱۰ کیلومتر روشنایی نیز در مسیر اجرایی می‌شود، ابراز کرد: تلاش داریم تا با این اقدامات از برخورد و تلفات خودرویی یوزها جلوگیری کنیم اما نیاز است که مردم و رانندگان نیز احتیاط کنند که از رسانه‌ها می‌خواهیم در این ارتباط، اطلاع رسانی داشته باشند.

ظاهری با بیان اینکه علیرغم اینکه گونه یوزپلنگ آسیایی در معرض انقراض است اما در دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته، انقراض هیچ گونه‌ای را شاهد نبوده‌ایم، بیان داشت: تمام تلاش خود را برای حفاظت از این گونه به کار گرفته‌ایم.

وی همچنین درباره گورخر آسیایی نیز بیان کرد: ۲۸ رأس گورخر به پارک ملی کویر گرمسار انتقال یافته که پیش بینی می‌شود جمعیت این گونه از ۳۰ رأس هم فراتر برود.

عزم جدی برای مدیریت پسماند

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان درباره ساماندهی پسماندهای شهری نیز گفت: خوشبختانه عزم خوبی در این زمینه در استان سمنان ایجاد شده و دستگاه‌های ذی ربط تلاش خوبی دارند تا این طرح اجرایی شود.

ظاهری با بیان اینکه در ساماندهی پسماندهای شهری انسجام‌بخشی خوبی در استان سمنان شکل گرفت و اکنون پسماند شهری سمنان وضعیت مناسب دارد و در شاهرود نیز مناسب‌سازی شد، گفت: مدیریت و بهینه‌سازی محل دفن پسماند در دامغان و گرمسار عملیاتی شد و در دامغان به نتیجه رسید، اما در تلاش هستیم که در گرمسار نیز این رویکرد به نتیجه برسد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.