رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان میامی:

خبرنگار:محمد آقایی

شهرستان میامی ۳ شهید در عملیات مرصاد تقدیم انقلاب کرده است

میامی نیوز_رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میامی طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای عملیات مرصاد،گفت: شهرستان میامی ۳ شهید والامقام در عملیات مرصاد به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

کد خبر : 6708
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 1:28

میامی نیوز – رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میامی طی پیامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای عملیات مرصاد،گفت: شهرستان میامی ۳ شهید والامقام در عملیات مرصاد به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

به گزارش میامی نیوز؛ مهیار نظری به مناسبت ۵ مرداد ماه سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد با صدور پیامی یاد و نام شهدای این عملیات را گرامی داشت.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عملیات مرصاد در پاسخ به عملیاتی به نام فروغ جاویدان صورت گرفت، که توسط نیروهای مجاهدین خلق مستقر در عراق، طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود و با هدف فتح تهران، طی یک برنامه زمانبندی شده ۳۳ ساعته، طراحی و تدارک یافته بود.

 عملیات مرصاد در منطقه جبهه میانی اسلام آباد، سر پل ذهاب و با رمز یا علی ابن ابیطالب و با هدف آزاد سازی زمین های اشغال شده در غرب کرمانشاه  انجام شد که منطقه آزاد شده در این عملیات حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع بود.۶۸ نفر از ۳۰۲ شهید عملیات مرصاد از شهدای استان سمنان هستند، که ۳ شهید والامقام سهم شهرستان میامی میباشد.

مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال ۱۳۸۵ در جمع ایثارگران فرمودند: تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند.

پنجم مرداد ماه یادآور دلیر مردانی است که با خلق حماسه‌ای ماندگار در تنگه مرصاد، به وعده گاه الهی برای نابودی و اضمحلال نفاق و منافقین همت گماردند و آخرین تلاش مذبوحانه آنان را با پاسخی دندان شکن؛ به شکستی ابدی تبدیل کردند.

عملیاتی که عزت و اقتدار رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشت، عملیات مرصاد در پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ با تجاوز منافقان و حمایت‌های رژیم بعثی به کشورمان انجام شد که رشادت و ایثار فرزندان ایران اسلامی علی الخصوص رزمندگان سرافراز تیپ قائم و گردان سیدالشهدا شاهرود، بدخواهان این نظام الهی را متحمل خسارت و شکست‌های سنگینی کرد.

اینجانب دربرابر رزمندگان، جانبازان، شهدا وخانواده‌های معظم شهدای این فتح عظیم به ویژه خانواده‌های معزز ۳شهید عملیات مرصاد شهرستان میامی سر تعظیم فرود می‌آورم و سالروز این عملیات غرور آفرین را به امت اسلامی ایران و حماسه سازان عرصه‌های نبرد تبریک عرض نموده و یاد شهدای قهرمان وپهلوان واقعی این شهرستان را گرامی داشته، و به روح پاک و مطهر وملکوتی آنان درود می‌فرستم.

مهیار نظری
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میامی

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.