خبرنگار: محمد آقائی

طرح‌های گازرسانی استان سمنان در هفته دولت ۴۰۷ میلیارد ریال اعتبار دارد/ گازرسانی به واحدهای صنفی مرغداری و دامداری‌های محور شاهرود- میامی

میامی نیوز-مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: پنج طرح گازرسانی این شرکت با اعتباری افزون بر ۴۰۷ میلیارد ریال هفته دولت امسال در نقاط مختلف استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

کد خبر : 7005
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 14:28

به گزارش خبرنگار میامی نیوز ، سید جواد حقیقت حسینی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان  کرد: چهار طرح گازرسانی هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح و یک طرح کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: گازرسانی به دامداری و مرغداری‌های محور گرمسار و آرادان با سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنفی مرغداری و دامداری‌های محور شاهرود- میامی با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده افتتاح استان سمنان در هفته دولت امسال است.

وی اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای ایج، جوین، امامزاده زید(ع) و امامزاده عبدالله(ع) با صرف ۱۷۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری استان سمنان در هفته دولت ۱۴۰۲ است.

حقیقت حسینی تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به چهار واحد مصوبه شورای اقتصاد با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریال و گازرسانی به مجتمع ۵۱۶ واحدی ارتش با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت استان سمنان است.

احتمال ناترازی در گازرسانی در فصل سرد امسال

حقیقت حسینی اظهار کرد: ممکن است در فصل سرد امسال با ناترازی در گازرسانی مواجه باشیم و مدیریت مصرف و صرفه‌جویی شهروندان لازمه پایداری شبکه گازرسانی است.

به گفته وی سرانه مصرف خانگی در استان سمنان در زمان سرما بین ۱۵ تا ۲۵ متر مکعب در شبانه‌روز است و با توجه به میزان مصرف، استان سمنان نسبت به استاندارد کشوری، دارای مشترکان با مصرف میانه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه طبق گزارش‌ها بیش از ۹۱ درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: توسعه عادلانه گازرسانی در شهرها و روستاهای استانِ پهناور سمنان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گازرسانی به روستاها و مناطق محروم استان یکی از اولویت های شرکت گاز است.

وی اضافه کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای گازرسانی به روستاهای سرکویر و خارتوران (در نوار جنوبی استان سمنان) اعتبار نیاز است و کل بودجه شرکت گاز استان سمنان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: کارخانه سیمان استان در فصل سرد به منظور پایداری گازرسانی در بخش‌های دیگر مازوت می‌سوزاند.

۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و بیش از ۹۱ درصد خانوارهای روستایی استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.