پایان برداشت گندم در شهرستان میامی

میامی نیوز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از پایان برداشت گندم در روزهای پایانی هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

کد خبر : 7048
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 13:49

به گزارش میامی نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمد حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت، برداشت محصول گندم از سطح مزارع آبی و دیم این شهرستان به پایان رسید.

️وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در شهرستان میامی گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان میامی ۱۶۹۰۰ هکتار، شامل ۱۰۸۰۰ هکتار گندم دیم و ۶۱۰۰ هکتار گندم آبی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی افزود: ️کل تولید گندم از این سطوح  ۴۱۹۶۰ تن بوده که مقدار ۳۴۰۶۱ تن آن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده و تحویل ۷ مرکز خرید دولتی مستقر در مناطق مختلف شهرستان شده است.

️حسینی اشاره کرد: مراکز خرید دولتی شامل، ۲ مرکز خرید حومه میامی، ۱ مرکز خرید دهستان فرومد و ۴ مرکز خرید در بخش کالپوش است.

️وی افزود:  این میزان تحویل گندم معادل  ۴۵٪ کل تحویل گندم استان به مراکز خرید دولتی می باشد.

️حسینی ابراز نمود: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کالپوش، با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بکارگیری تعداد ۱۳ نفر کارشناس بخش خصوصی در طرح مذکور، با عنایت به شرایط اقلیمی و بروز خشکسالی و کاهش حدود ۸۰ میلیمتری نزولات جوی نسبت به سال زراعی گذشته،  شاهد افزایش تحویل ۲۴۰۰ تن گندم در سطح شهرستان نسبت به سال قبل  بوده ایم.

حسینی در پایان از همکاری اداره غله، اداره تعاون روستایی، شبکه تعاون تحت پوشش و کارشناسان عامل تشخیص و ذیحساب مستقر در مراکز خرید گندم با این مدیریت در زمان خرید گندم صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.