اورژانس بانوان در سمنان راه اندازی خواهد شد

میامی نیوز_رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت:
اورژانس بانوان در سمنان راه اندازی خواهد شد که اقدامات اولیه صورت گرفته و آموزش های لازم در این زمینه ارائه شده است.

کد خبر : 7113
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 1:38

به گزارش میامی نیوز،دکتر کامران قدس،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در نشست خبری با خبرنگاران استان سمنان گفت:اورژانس بانوان در سمنان راه اندازی خواهد شد که اقدامات اولیه صورت گرفته و آموزش های لازم در این زمینه ارائه شده است.

وی گفت:نهمین پایگاه اورژانس جاده ای شهرستان دامغان پس از ۱۲ سال در روستای مهماندوست افتتاح شد که در مدت کمتر از ۲ ماه حدود ۱۱۶ ماموریت را داشته است.

دکتر قدس افزود:در شهرستان سمنان پس از ۱۵ سال چهارمین پایگاه اورژانس شهری در خیابان ۱۷ شهریور افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد:تحویل و راه اندازی موتور آمبولانس برای خدمات رسانی در نقاط و محور های صعب العبور و شرایط ترافیکی یکی از اقدامات اورژانس در حوزه خدمات رسانی به مردم استان می باشد.

وی افزود:از اصحاب رسانه که در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مسائل حوزه بهداشت و درمان به مردم نهایت تقدیر و تشکر را داریم .

فعالیت ۳۲ اورژانس شهری و جاده ای در سمنان

پژمان قرائیان، مسئول فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، نیز در ابتدای این نشست اظهار کرد: ۱۱ پایگاه اورژانس شهری و ۲۱ پایگاه اورژانس جاده ای در نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فعالیت دارند.

وی افزود: یک پایگاه اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه موتور آمبولانس به مردم شریف استان سمنان خدمات رسانی می کنند.

مسئول فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۵ ماموریت توسط اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ ماهه امسال به ثبت رسیده است که خدمات رسانی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس استان برقرار شده است که متاسفانه ۳ هزار و ۳۸۶ تماس مزاحمت تلفنی بوده است که متاسفانه منجر به اختلال در خدمات رسانی خواهد شد.

قرائیان گفت: میانگین حضور اورژانس در محل تماس و خدمات رسانی به بیمار ۷ دقیقه در استان می باشد که در زمینه حوادث جاده ای میانگین ۱۳ دقیقه می باشد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.