زندگی نامه شهید طلبه حسین رستمیان

میامی نیوز_یکم فروردین‌ماه هزاروسیصدوچهل‌ونه، در روستای بکران میامی به دنیا آمد. نام حسین را برایش انتخاب کردند. پدرش سیف‌الله، مؤذن مسجد بود. سه برادر و یک خواهر داشت. از کودکی در مکتب‌خانه، کنار پدرش قرآن را یاد می‌گرفت. برای خواندن درس حوزه به مشهد رفت. با لشکر ۵ نصر به جبهه اعزام شد. رزمنده بود و در عملیات کربلای ۵ شرکت کرد و بر اثر اصابت ترکش به سینه و موج‌گرفتگی، در بیست‌وسوم دی‌ماه سال شصت‌وپنج، به شهادت رسید. در روستای زادگاهش دفن شد

کد خبر : 7475
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 20:24

به گزارش میامی نیوز،روستا زاده‌ای با صفا بود که در آغازین روزهای سال ۴۹ همزمان با شکفتن لاله‌های وحشی «بکران» شهرستان میامی۰ چشم به زیبایی‌های این دنیای خاکی گشودوبه یمن ارادت بسیارخانواده رستمیان به آقااباعبدالله(علیه السلام) «حسین» نام گرفت .

تحصیلات ابتدایی را در روستا سپری کرد.در شهریور ماه سال۶۱ مدرسه «الحجه» مشهد شروع به تحصیل کرد و نام مقدس طلبه، زینت این نوجوان گشت. یکسال بعد توفیق پیدا کرد تا در مدرسه علمیه حاج آقا موسوی نژاد رحل اقامت افکنده و از محضر این مرد باخدای مشهدی کسب فیض کندتدبیری هر چند کوچک لازم بود تا این مانع از سر راه برداشته شود و او سرانجام برای اولین بار توانست در عملیات ظفرمند رمضان در سال ۶۴ در جبهه حضور پیدا کند و رقص زیبای جنون در حجله گاه رزم مقدس یاوران خمینی را بنگرد.بعد شلمچه مأوای دلدادگان مشتاق، دومین و آخرین وعده‌گاه حسین و معشوق دیرینه بود.مشهد الرضا (علیه السلام) را به قصد مشهد المهدی(عجل الله تعالی فرجه) ترک گفت و به قصد دیدار یار راهی کربلای ۵ گشت. ۲۹ دی ماه سال ۶۵ و صفیر تیری خشمناک و خاک نیلگون شلمچه، همگی حکایت از پرواز حسین داستان ما داشت که سر سپرده و شیدا به حسینیان تاریخ سرخ تشیع پیوند خورد. «روحش شاد و راهش پر رهرو باد»

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.