۱۶۰هزارنفر درپویش سلامت شاهرود ومیامی مشارکت کردند

میامی نیوز_سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مشارکت ۱۶۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در طرح غربالگری سلامت دیابت و فشار خون خبر داد.

کد خبر : 7654
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 11:17

به گزارش میامی نیوز،ایاد بهادری منفرد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری پویش غربالگری سلامت در شهرستان‌های شاهرود و میامی بیان کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۶۱ هزار و ۲۳ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی در این پویش حضور داشتند، افزود: این طرح شامل افراد بالای ۱۸ سال می‌شد که جمعیت شأن در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۱۹۸ هزار نفر برآورد می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بنا به آمار احصا شده ۸۱ درصد از واجدان شرایط پویش سلامت در جمعیت تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این طرح مشارکت کردند.

بهادری با بیان اینکه هدف از این پویش مقابله با بیماری‌های شایع قند خون و یا همان دیابت و همچنین فشار خون است، ابراز کرد: مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مدت برگزاری طرح استقبال خوبی از طرح داشته و با مراجعه به مراکز درمانی مورد تست قندخون و فشار خون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این طرح رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای نداشت، ابراز کرد: دو هزار و ۳۴۰ نفر در شاهرود و میامی بعد از اخذ تست‌های لازم مشکوک به فشار خون بالا شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: بعد از تست‌های احصایی همچنین مشخص شد که یک هزار و ۳۶۰ نفر در مناطق تابعه دانشگاه مشکوک به بیماری دیابت هستند.

بهادری با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۶ بیمار قطعی فشار خون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شده‌اند، گفت: ۹۵۴ بیمار قطعی دیابتی نیز برای تکمیل درمان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تست‌ها مشخص کرد که ۲۲ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه دارای سابقه فشار خون هستند، افزود: ۱۱۹ هزار نفر نیز سابقه ابتلای به دیابت داشتند.

به گزارش مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل در شاهرود و سمنان است. همچنین باید گفت آمار قطعی طرح غربالگری استان سمنان پس از اتمام طرح اعلام می‌شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.