مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان:

عضویت بیش از ۲۸ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان

میامی نیوز_مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان از عضویت بیش از ۲۸ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان خبرداد.

کد خبر : 7744
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 0:02

به گزارش خبرنگار میامی نیوز،الهه کلانتری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می باشند ،بیان کرد: این جامعه هدف شامل افراد ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در روستا، مناطق عشایری و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کشاورزان فاقد پوشش بیمه اجتماعی در استان سمنان می باشند که حدود ۶۸ هزار نفر می باشند که تا کنون تعداد نزدیک به ۲۸ هزار و ۵۸۶ نفر به عضویت این صندوق درآمده اند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان افزود: ضریب پوشش اعضاء در استان سمنان بالاتر از نرخ میانگین کشوری می باشد و ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشته است که از این تعداد افرادی که تاکنون به عضویت صندوق درآمد اند ۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن می باشند.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم نزدیک به ۸ هزار نفر به عضویت صندوق درآمد و ۷۰ درصد از حق بیمه آنان را دولت پرداخت نموده است، افزود: تا دی ماه تعداد ۳ هزار و ۱۴۲ نفر دارای حکم فعال مستمری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان بعنوان مستمری بگیر در صندوق می باشند .کلانتری گفت: تعداد ۲۶ کارگزار فعال در استان به جامعه هدف ارائه خدمات می نمایند و افراد با مراجعه به کارگزاری‌ها می‌توانند امور بیمه ای خود را انجام دهند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان افزود: یک اقدام ارزشمند در استان رقم خورده است که به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر به ۴۰۰ نفر از مستمری بگیران صندوق تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی گفت: استان سمنان با نرخ تمدید بالای ۹۰ درصد رتبه دوم کشوری در نرخ تمدید بیمه شدگان را دارد.

کلانتری بیان کرد: امیدواریم تا قبل از پایان سال استان سمنان میزبان آقای دکتر برقراری، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور باشد و با تامین اعتبار و تخصص بودجه ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که شامل مادران غیر شاغل دارای سه فرزند ساکن مناطق روستایی و عشایری در استان سمنان اجرا شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.