برپایی نمایشگاه هنرمندان ایرانی در اسپانیا

میامی_نیوز_به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر نمایشگاهی از آثار نقاشی تعدادی از هنرمندان ایرانی در نگارخانه اکو آرت واقع در مرکز شهر مادرید افتتاح شد.

کد خبر : 7780
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 19:19

به گزارش میامی نیوز، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور تعدادی از سفرا و نمایندگان دیپلماتیک ، شماری از ایرانیان مقیم و نیز علاقه‌مندان اسپانیایی آثار هنری همراه بود، محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی ضمن خوشامدگویی با حاضران اظهار داشت در نمایشگاه حاضر ۴۰ اثر از مجموعه آثار گروهی ۱۵ نفره از هنرمندان ایرانی انتخاب و به نمایش گذاشته شده است. همچنین دو نفر از این هنرمندان خانم‌ها هانیه غلامی و محبوبه سعیدی به نمایندگی از این گروه در جمع حاضراند که از آنها تشکر می‌کنم. رایزن فرهنگی کشورمان همچنین از حاضران و مهمانان مراسم و نیز سفرایی که حضور پیدا کرده‌اند قدردانی نمود.در این مراسم رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در سخنان کوتاهی با تشکر از مهمانان و شرکت‌کنندگان در مراسم تاکید کرد هنر زبان مشترک همه انسان‌ها است. وی با اشاره به اینکه هنر از تحولات اجتماعی پیروی می‌کند بیان داشت ایران در طول یک قرن گذشته تحولات مختلف و متنوعی را پشت سر گذاشته است. از همین رو هنر ایرانی نیز دچار تحولات گوناگونی شده است. بر همین اساس مطمئنا هنر ایرانی  از این منظر ارزشمند است و می‌تواند با هنر دیگر کشورها و‌ملت‌ها تعامل کند. زبیب سپس به ارائه تصویری آماری از وضعیت هنر در ایران امروز پرداخت و گفت سالانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ فیلم سینمایی در ایران تولید می‌شود. در مورد نقاشی و هنرهای تجسمی نیز ایران وضعیت خوبی دارد.

در ۴ دهه گذشته تعداد گالری‌های ایران ۱۷ برابر شده‌اند. به عبارتی تعداد نگارخانه‌های هنری از ۳۰ مورد به بیش از ۵۰۰ مورد رسیده است. همچنین آثار هنرهای تجسمی ایرانی در آکشن‌های منطقه با قیمت‌های بالا خرید و فروش می‌شوند. همچنین در تمام ایام سال مناسبت‌های هنری در ایران بر قرار است. سفیر کشورمان در پایان سخنان خود گفت امیدوارم بتوانیم زمینه حضور هنرمندان بیشتری را در اسپانیا فراهم کنیم و فرصت تعامل بیشتری با فضای فرهنگی و هنری اسپانیا برای هنرمندان ایرانی پیش آید. زبیب سپس به اخبار روز و موضوع فلسطین اشاره کرد و بیان داشت  چه در زمینه نقاشی و چه موسیقی و چه سینما این روزها افکار عمومی جهان با مساله فلسطین درگیر است و این موضوع در آثار هنری خود را نشان می‌دهددر پایان مراسم نیز خانم غلامی هنرمند ایرانی معرفی مختصری از نمایشگاه ارائه داد و گفت آثار در سبکهای مختلف از جمله رئالیسم ،سورئالیسم، کالیگرافی، تذهیب و … خلق شده و ۱۵ هنرمند ایرانی خلاقیت‌های هنری خود را در قالب این سبک‌ها و مکاتب در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

جاذبه ها

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.