سردرگمی مردم میامی در طرح کالا برگ فجرانه

میامی نیوز_برخی شهروندان عنوان کردند که به علت نبود فروشگاه های طرف قراردادمجبورشده اند به شهرستانهای همجوار مراجعه کنند که با بارهزینه ای زیادی روبرو شده اند.

کد خبر : 7799
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 20:32


به گزارش میامی نیوز ، طرح فجرانه یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی که هفته پیش از سوی علیرضا عسگریان معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد، طبق گزارش‌های مردمی در شهرستان‌ها به خوبی اجرا می‌شود و مردم استقبال خوبی از طرح داشته‌اند، اما شهروندان شهرستان میامی اعلام کردند، به دلیل نبود مراکز طرف قرارداد، امکان استفاده از این طرح را پیدا نکرده‌اند.


این شهروندان به خبرنگار میامی نیوز اعلام کرده اند که برای استفاده از طرح فجرانه یارانه تشویقی دولت باید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند که به دلیل عدم فعالیت این مراکزفمردم شهرستان باید به شهرستانهای همجوار مراجعه کنند.
یک متصدی فروش درشهر میامی به خبرنگار ما گفت: هر روز ده‌ها نفر برای طرح فجرانه یارانه به ما مراجعه می‌کنند در حالی که نمی‌توانیم به آن‌ها خدمات بدهیم، چون ما طرف قرارداد نیستیم، مردم سرگردان هستند و ما هم به عنوان متصدی فروش شرمنده مردم هستیم.
امیدواریم تدبیری اندیشیده شود تا مسئولین امر به این موضوع مهم ورود کرده ومشکل مردم را حل کنند.
علی اسدی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی مشمولان این طرح در شهرستان میامی را دهک های ۱ تا۷ اعلام و بیان کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامینهای ضروری برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران( با قیمتهای مبنا سال ۱۴۰۱) انتخاب شده است و مابه التفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تامین می شود.

وی گفت: در این طرح مشتمل بر ۱۱ قلم کالا ازجمله روغن ، قندوشکر ،برنج ، حبوبات ، ماکارونی ،تخم مرغ ، گوشت منجمد ،ماست ، شیر وپنیر درنظر گرفته شده که سرپرستان خانوار دهک های ۱ تا۷ بایکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب به غیراز کارت یارانه مبلغ ۵۲۰۰۰۰۰ ریال از کارتخوانهای فروشگاه‌های مجهز به کالابرگ خرید کنن به طور خودکار مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰ ریال به عنوان یارانه تشویقی اعتبارآنها شارژ می شود.

اسدی اظهار کرد: اعتبار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی برای هر نفر یارانه بگیر علاوه بر یارانه سه تا چهار میلیون ریالی فعلی بوده که خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا و نقدی و ماهانه دریافت می کنند، مبلغ حمایتی دولت در طرح فجرانه به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می شود و مدت اعتبار آن تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طرح فجرانه تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و ۱۷ اسفندماه و ۱۷ فروردین ماه نیز مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای هر نفر برای سرپرستان خانوار یارانه بگیر شارژ خواهد شد .
به گفته وی، متقاضیان می توانند با مراجعه به فروشگاههای طرف قرارداد شامل فروشگاه خرد و فروشگاههای زنجیره ای «افق کوروش، جانبو، هفت، دیلیمارکت، گندم، هایپرفامیلی، والمارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاههای اینترنتی اسنپ و دیجی کالا» نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. و درصورت مراجعه فروشگاه جدید جهت مشارکت در طرح کالابرگ این اداره آمادگی لازم جهت فعالیت آن را دارد.

اسدی اظهار کرد: اکثر فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ باروند کار آشنا نیستند واز کارت یارانه متقاضیان به جای سایر کارت‌های عضو شتاب استفاده کرده که این مبلغ خرید از یارانه ماه آینده آنان کسر خواهدشد واین امر باعث نارضایتی مردم شده است ،که اطلاعیه ای دراین زمینه آماده و راهنمایی لازم به آنان داده می شود . متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه ها می توانند به نرم افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاههای اطراف خود را مشاهده نمایند، برای دریافت این نرم افزار می توانند به سکوهای بازار، مایکت و یا سایت shoma.safar.ir مراجعه نمایند یا از طریق کد دستوری #۴۶۳ ۵۰۰ نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام نمایند.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.