مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سمنان:

فراخوان ثبت نام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر

میامی نیوز_مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان موارد مهم مرحله نخست پیش ثبت نام مشمولین ماده ۲۱ قانون خانواده و جوانی جمعیت در خصوص مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر را اعلام کرد.

کد خبر : 7874
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 12:19

به گزارش میامی نیوز،الهه کلانتری مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سمنان عنوان کرد: شرایط احراز، مشمولین فراخوان مرحله نخست و نحوه ثبت درخواست را به شرح ذیل توضیح داد:
۱مشمولین مادران غیرشاغل(خانه دار) ساکن در مناطق روستایی و عشایری؛ دارای سه فرزند و بیشتر می باشند. ۲ حداقل سه فرزند از یک مادر باشد
۳- حداقل سه فرزند در قید حیات باشد
۴_ حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی باشد
۵_ نرخ باروری شهرستان محل زادگاه شوهر متقاضی(پدر) یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲/۵ نباشد.
۶_ سطح درآمدی مشمولین سطح یک درآمدی خواهد بود که تمام حق بیمه ی سهم بیمه شده و سهم دولت(۱۵٪) توسط دولت پرداخت خواهد شد.
۷_ با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه ای مشمول اضافه خواهد شد.
۸_ بیمه شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون؛ می توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره مند گردند. لازم به ذکر است در خصوص بیمه شدگان مبلغ حق بیمه متعلقه تا سطح یک درآمدی توسط دولت و مابقی حق بیمه در قالب مابه التفاوت از بیمه شده اخذ خواهد گردید.
۹_ با توجه به اولویت بندی ثبت نام مشمولین از سوی ستاد ملی جمعیت؛ مرحله پیش ثبت نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۰۱/۰۱/ ۱۴۰۰ به بعد باشد.
۱۰_ متقاضیان مرحله نخست می توانند با مراجعه به سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل و یا با مراجعه به کارگزاری های مجاز استان، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
بدیهی است پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور؛ استعلام تایید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق ها و تخصیص بودجه؛ ثبت نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع رسانی خواهد شد.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.