شهید علی اکبر شکوهی

میامی نیوز_علی‌اکبر شکوهی فرزند حسین در اول دی‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌وهفت در روستای فرومد شهرستان میامی به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذراند. هم‌زمان با درس خواندن، یار و مددکار خانواده بود.

کد خبر : 7880
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 8:12

علی‌اکبر شکوهی فرزند حسین در اول دی‌ماه سال هزاروسیصدوچهل‌وهفت در روستای فرومد شهرستان میامی به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا سوم راهنمایی در همان روستا گذراند. هم‌زمان با درس خواندن، یار و مددکار خانواده بود.

او در همان دوران نوجوانی مقید به انجام فرایض دینی مخصوصاً نماز و روزه بود. حتی یکی دو سال قبل از رسیدن به سن تکلیف در ماه مبارک رمضان روزه می‌گرفت. او با تلاش خود در روستا کتاب‌خانه‌ای را راه‌اندازی کرد. خودش تعدادی کتاب خرید و در اختیار دیگران قرار ‌داد.

با شروع جنگ تحمیلی، هنوز به سن قانونی نرسیده بود که عازم مناطق جنگی شد ولی به علت کمی سن او را برگرداندند. بعد از یک سال و با گذراندن دوره آموزشی عازم جبهه شد. سه بار به جبهه اعزام شد و یک بار مجروح و در بیمارستان شیراز بستری گردید. بعد از بهبودی دوباره عازم جبهه شد.

به عنوان غواص در عملیات والفجر ۸ حضور یافت و سرانجام در منطقه اروندرود (جزیره بوارین) در بیست‌ودوم بهمن هزاروسیصدوشصت‌وچهار بر اثر اصابت ترکش به سر و پا به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار امامزاده سیداحمد روستای فرومد به خاک سپرده شد.

نام :علی اکبر نام خانوادگی:شکوهی نام پدر:حسین  محل تولد:فرومد  تاریخ تولد:۱۳۴۷/۱۰/۰۱

میزان تحصیلات:زیر دیپلم  وضعیت تاهل :  نوع عضویت :بسیج     نوع شغل :محصل

یگان :سپاه میامی-تیپ ۲۱-گردان کربلا     مدت حضور در جبهه :۴ ماه و ۲۲ روز

سمت :غواص   تاریخ شهادت :۱۳۶۴/۱۱/۲۲    نام عملیات :والفجر۸

نحوه شهادت :اصابت ترکش به پا وسر    محل دفن :میامی روستای فرومد

محل شهادت :اروند رود-جزیره بوارین

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.