مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی:

تولید ۶۷ هزار تن چغندر قند درمیامی

میامی نیوز_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از پایان برداشت محصول چغندر قند در این شهرستان خبر داد و گفت: کل تولید این محصول در میامی، ۶۷ هزار تن است.

کد خبر : 7571
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 16:42

به گزارش میامی نیوز،محمد حسینی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی صبح امروز به خبرنگارما گفت: چغندر قند مهم‌ترین محصول کشت بهاره شهرستان میامی است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول چغندر قند در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در شهرستان میامی یک هزار و ۲۱۸ هکتار است، گفت: بیش از ۹۰ درصد سطح کشت چغندر قند استان سمنان در این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: ۳۵۰ هکتار محصول چغندر قند در حومه میامی، ۱۰۰ هکتار در منطقه پل ابریشم و ۷۶۸ هکتار در بخش کالپوش کشت شده است.

حسینی با بیان اینکه کشت محصول چغندر قند از اوایل اسفندماه در حومه میامی و منطقه پل ابریشم آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت‌ماه در بخش کالپوش ادامه دارد، اضافه کرد: برداشت هم از اواخر مهرماه تا اواخر آذرماه با توجه به تاریخ کاشت و همچنین شرایط اقلیمی در آن زمان ادامه دارد.

وی میانگین تولید محصول چغندر قند را ۵۵ تن در واحد سطح عنوان کرد و گفت: کل تولید این محصول، ۶۷ هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با بیان اینکه از محصول تولیدی چغندرقند ۶۳ هزار تن تحویل کارخانه‌های قند طرف قرارداد با پیمانکاران می‌شود، گفت: ۴۳ هزار تن به کارخانه جوین، ۹ هزار تن به شاهرود، هفت هزار تن به فریمان، سه هزار تن به شیروان و یک هزار تن نیز به کارخانه قند نیشابور تحویل داده می‌شود.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.