مدیر جهاد کشاورزی میامی:

۲۵ هزار هکتار اراضی میامی زیرکشت غلات قرار گرفت

میامی نیوز_میامی- مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: در سال جاری ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع غلات قرار گرفته است.

کد خبر : 7975
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1403 - 9:13

به گزارش میامی نیوز،محمد حسینی ضمن بیان اینکه مزارع غلات شهرستان میامی روزانه مورد پایش آفت سن غلات و سایر عوامل خسارت زا قرار می‌گیرند، تاکید کرد: برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی و تهیه و تدارک سموم توسط فروشندگی‌های سطح شهرستان انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی میامی

وی افزود: بازدید از مزارع غلات شهرستان به منظور کنترل و مبارزه با آفت سن غلات به صورت روزانه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان میامی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی اراضی زیر کشت غلات در این شهرستان را ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و تاکید کرد: بیشترین سطح زیر کشت غلات در این شهرستان در بخش کالپوش به میزان ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار آبی و دیم است.

حسینی افزود: باتوجه به شروع ریزش سن مادری در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته، پایش مزارع از اوایل فروردین ماه آغاز و مبارزه با این آفت (سن مادری) از ۱۹ فروردین ماه شروع شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در پنج هزار هکتار از مزارع گندم و ۴۷۲ هکتار از مزارع جو صورت گرفته است افزود: سطح مبارزه با شته در غلات این شهرستان در سطح یک هزار و ۳۴۰ هکتار انجام شده است.

جاذبه ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.